فناوری تولید قالب های بتنی مترو در اراک بومی سازی شد
تین نیوز | مدیرعامل شرکت هپکوی اراک گفت: فناوری ساخت و تولید قالب های بتنی مترو موسوم به سگمنت (segment)برای نخستین بار در کشور در این شرکت بومی سازی شد.
ˈجعفر سلیمیˈ افزود: این فناوری توسط مهندسان هپکو و با هدف توسعه فعالیت های عمرانی، بومی سازی و به مرحله تولید رسید.
وی ادامه داد: پیش از این، این قالب ها از کشورهای ایتالیا و فرانسه وارد می شد که تولید این محصول در داخل، معادل حدود چهار میلیارد و 399 میلیون ریال صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
سلیمی بیان کرد: تکه قالب های بتنی حفاری، در حوزه های مختلف کاربرد دارد که از جمله آن می توان به حفاری تونل های آب رسانی، عملیات عمرانی مترو و تونل های جاده ای اشاره کرد.
او افزود: شرکت هپکو اراک تا کنون سه سری از این قالب ها متشکل از 27 قالب را به شهرداری تبریز تحویل داده و قرارداد ساخت و تولید سه سری دیگر نیز در دست اجراست که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل هپکو اراک اضافه کرد: برخی از قطعات استاندارد مصرفی این پروژه از جمله انواع فنرها و واشرهای خاص از صنایع استان مرکزی تامین می شود.
سلیمی در خصوص ویژگی های فیزیکی این قالب ها گفت: تکه قالب های ساخته شده دارای ویبراتورهایی است که بدنه آن با دقت بسیار بالایی ماشین کاری شده اند.
وی گفت: تامین مواد خام،ورق کاری،جوشکاری ،تنش گیری،ماشین کاری ، مونتاژ نهایی و رنگ آمیزی از جمله فرایندهای اصلی خط تولید قالب های بتنی است.
شرکت هپکوی اراک در سال 1351در زمینی به وسعت 90 هکتاربا هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه سازی و معدنی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.