| کد خبر: 53915 |

◄ مدیریت استراژیک یارانه‌ای

وبلاگ تین نیوز، فرزین پورمحبی | استراتژی نقشه راهی است برای رسیدن به هدف ...
و همانگونه که از ظاهرش پیداست برای پیاده کردنش نیاز به علم و تجربه هست و نه قد و بالای جناحی و رابطه ای! بگذارید بدون توضیحی خاص مثالی بزنیم و برویم رد کارمان...مثلا برای جبران کسری بودجه در یک شرکت معمولا دو راه موجود است: یکی آنکه به راه های درآمد زایی مثل افزایش تولید و ارتقا کیفیت محصول و توسعه صادرات و جذب و ترغیب گردشگران برای خرید بیشتر محصول و... اندیشیده شود که این قرتی بازی ها هم وقت می خواهند وهم علم و تجربه که اصلا به دردسرشان نمی ارزند. راه دوم آن است که از هزینه های رفاهی و معیشتی کارکنان شرکت کاسته شده وبعبارتی این پول از خود آنها گرفته شود!
 
همانطور که از شکل و شمایل این روش پیداست چنین کاری بی دردسر تر و به اصطلاح امروزی ها «زود بازده» تر است، نه علم می خواهد نه تجربه فقط کمی «رو» می خواهد -که خدا را شکر از این لحاظ کمبودی در کشور احساس نمی شود! - اما دراینجا هم مشکل مربوطه می شود سر و کله زدن با افرادی که به همین راحتی ها سر کیسه را شل نمی کنند و اگر هم به زور خواسته شود که سرش را شل کنند (سر کیسه را) آنقدر داد و بیداد راه میندازند که آبرو برای آدم نمی گذارند! 

اما همیشه راه حل هایی برای رفع این اوضاع هست... برای جا انداختن هر چه بیشتر موضوع یک استراتزی موفق با موضوع «یارانه ها» به شرح ذیل تقدیم می شود:
1- مرحله انتساب مدیر: ابتدا اجناس گران شده و یارانه‌هایش به مردم تعلق می‌گیرد تا هزینه ها را خودشان مدیریت کنند!
2- مرحله سخت شدن مدیریت: در این مرحله اجناس گران می شود اما یارانه ها طبق قرار قبلی افزایش نمی یابد و کار بر مدیران سخت تر می شود!
3- مرحله استعفا: در این مرحله با توجه به شعار: «هیچ میزی ماندنی نیست» از مردم خواسته می شود تا مثل بچه آدم از مدیریت استعفا داده و از خیر گرفتن یارانه بگذرند!
4- مرحله تهدید به اخراج: در این مرحله به تعدادی از مدیران اخطار داده می شود که در صورت عدم استعفا اخراج می شوند و بعبارتی یارانه اشان قطع می شود!
5- مرحله انحراف: مدیران تمرکزشان از مدیریت هرینه های افزایش یافته، به سمت حفظ مدیریت و مقام فعلی اشان سقم می یابد!
6- مرحله ابقا: یارانه قطع نمی شود و بدین ترتیب همه مدیران نه تنها از افزایش هزینه ها ناراحت نمی شوند بلکه از تثبیت پست اشان هم خرسند می گردند!
7- مرحله اخراج مقطعی: در این مرحله قشر خاصی از پست مدیریت هزینه ها اخراج می شوند!
8- مرحله اخراج سراسری: در این مرحله با قطع کامل یارانه ها نسل هر چه مدیر و مدیریت هزینه هاست ریشه کن می گردد!
9- مرحله دوم انتساب مدیران: در این مرحله جنس گران می شود و این بار بجایش مبلغی با نام «پارانه» به مردم تعلق می گیرد تا با «پارانه»، هزینه های جدید خودشان را مدیریت کنند! یعنی دوباره مردم مدیر می شوند!
10- چرخه ای که از سر «یارانه» گذشت از سر «پارانه» هم به خوبی و خوشی گذرانده می شود!
 

فرزین پورمحبی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.