| کد خبر: 51127 |

از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت انجام می شوذ

◄ جزییات طرح آمارگیری حمل و نقل جاده ای با ۸ هزار نیرو در ۸۰۰ نقطه کشور

تین نیوز | معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز طرح چهار روزه آماربرداری مبدا و مقصد حمل و نقل جاده ای کشور از ساعت شش صبح روز 16 اردیبهشت لغایت 18 بعد از ظهر روز 20 اردیبهشت با 8 هزار نیرو در 800 نقطه از راه های شریانی کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شهرام آدم نژاد در نشست خبری امروز 15 اردیبهشت که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد از اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد حمل و نقل جاده ای اعم از ناوگان عمومی و شخصی از ساعت شش صبح روز چهارشنبه 16 اردیبهشت الی 18 بعد از ظهر روز یکشنبه 20 اردیبهشت در سراسر کشور خبر داد.

وی در ادامه بیان داشت: طرح مذکور طی چهار روز به طور شبانه روزی در 800 نقطه از 400 محور تحت 120 ناحیه در راه های شریانی کشور توسط 7 هزار آمارگیر مستقیم از سوی بخش خصوصی و یک هزار نفر از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور ناجا اجرا خواهد شد.

وی افزود: 22 درصد این ایستگاه ها در نزدیکی پاسگاه ها، 4 درصد در عوارضی ها، 15 درصد در مجتمع ها و ساختمان های متعلق به وزارت راه و شهرسازی، 27 درصد در جایگاه های سوخت و 23 به صورت خدمات کنار جاده ای صورت خواهد پذیرفت.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نحوه پرسشگری از خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی شامل خودروهای باری و مسافربری خاطرنشان کرد: به طور متوسط پاسخ به پرسشنامه بیش از پنج دقیقه وقت رانندگان را نخواهد گرفت و تنها از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کارت هوشمند فعالیت و کارت هوشمند رانندگان مطالبه می شود که پس از اتمام مراحل، یک برچسب بر روی شیشه خودرو چسبانده خواهد شد.

آدم نژاد با بیان اینکه "هدف از اجرای طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده های سراسر کشور پایش رفتار حمل و نقل است" تصریح کرد: این طرح در برنامه ریزی برای نگهداری راه ها و توسعه کشور مبتنی بر شناسایی قطب های تولید و جذب سفر تاثیر بسزایی دارد و نقش قابل توجهی در کمک به افزایش ایمنی، کاهش تلفات جاده ای و  برنامه ریزی حمل و نقل در جهت شناسایی ظرفیت های خالی، ارتقا و افزایش آن ایفا خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: کمک به انجام این طرح از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مردم موجب افزایش بهره وری برای کل کشور به ویژه، ناوگان، شرکت ها و صاحبان کالا خواهد شد.

گفتنی است طرح آمارگیری مبدا و مقصد جاده های کشور با حمایت و همکاری وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهور ناجا، مرکز آمار ایران، تشکل های صنفی، شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی، سازمان هلال احمر و سازمان امداد و نجات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال حمل ونقل 0 0

    این طرح به نظر اینجانب بازگشت به تکنلوژى سنتى میباشد!!! مگر این همه دوربین در جاده ها براى چیست؟؟ این طرح هدر دادن منابع مالى میباشد و هیچ ثمرى نخواهد داشت.. فکر نکنم در کشورهاى اروپایى این چنین طرحى وجود داشته باشد.. این کار آمارگیرى بصورت سنتى میباشد … بخصوص عملکرد ٢۴درصد که کنار جاده اى هستند آخه چطور این ٢۴ درصد آمار گیر بصورت شبانه روزى میخوان آمار دقیق بگیرند… خیلى متأسف هستم براى این طرح

  • 0 0

    سلام این پروژه، یکی از پروژه های بزرگ کشور است، که در سالیان آتی مبنا بسیاری از تصمیمات، علی الخصوص در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، می باشد. از تلاشها وزحمات جنابعالی، قدردانی می نمائیم.