| کد خبر: 48651 |

◄ ممنوعیت وزارت راه برای خرید آسفالت از مراکز فاقد گواهینامه فنی

تین نیوز | یک منبع آگاه از ممنوعیت وزارت راه و شهرسازی برای خرید آسفالت از کارخانجات تولیدکننده فاقد تاییدیه و گواهینامه فنی از ابتدای سال 94 خبر داد و گفت: این موضوع در استان ها مسئله ساز شده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت فرودگاه ها و معاونت راه روستایی از ابتدای سال 94 حق خرید آسفالت از کارخانه های فاقد تاییدیه و گواهینامه فنی را نخواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر این مسئله باعث درگیری میان ادارات راه و شهرسازی و کارخانجات تولید آسفالت در استان ها شده است.

گفتنی است چندی پیش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در واکنش به مطلبی در خصوص افزایش کشته های جاده ای بر اثر بی کیفیتی آسفالت با تاکید بر رعایت الزامات و ضوابط فنی اعلام کرده بود
این مهم در قالب تاکید بر رعایت الزامات و ضوابط فنی و دستورالعمل ها و استفاده از مصالح کوهی به جای روخانه ای، تنوع بخشیدن به قیرهای مصرفی بر مبنای عوامل جوی و اقلیمی یا همان قیرهای عملکردی، روش های نوین اجرایی و مواد و مصالح جدید، ساماندهی صنعت قیر و آسفالت با ارزیابی بیش از 800 کارخانه آسفالت، 56 واحد تولید قیر خالص و 43 واحد تولید کننده قیر امولوسیونی، ممنوعیت خرید آسفالت و قیر از واحدهای فاقد گواهینامه فنی، برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف مشاور، پیمانکار و عوامل تولید و اجرا و... در حال انجام است.

بر این اساس به نظر می رسد موضوع ممنوعیت خرید آسفالت و قیر از واحدهای فاقد گواهینامه که به چالشی در حوزه راه و شهرسازی تبدیل شده است، با اجرای قوانین و مصوبات موجود، از سال جدید به طور جدی اجرایی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.