| کد خبر: 48419 |

یک کارشناس مراقبت پرواز در گفتگو با تین نیوز، مطرح کرد:

◄ صنعت هوانوردی، گردشگری و تجارت در یک مجموعه توسعه دیده شود

تین نیوز | یک کارشناس مراقبت پرواز گفت: توسعه صنعت هوانوردی باید در کنار توسعه گردشگری و تجارت باهم در یک مجموعه توسعه دیده شود.

احسان کوچکی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه بسیاری از مسائل و کاستی های موجود در صنعت هوانوردی از نوع نرم افزاری و ساختاری است تا سیاسی، اظهار کرد: البته سهم نداشتن روابط، با جامعه جهانی، در توسعه سخت افزاری و تجهیزات و ناوگان هواپیمایی محفوظ است.

وی افزود: اگر قصد باشد همه کاستی ها را به مسائل سیاسی و تحریم ها مرتبط بدانیم، در واقع بسیاری از صورت مسئله ها را به یکباره پاک نموده، و خود را با مجموعه ابهامات غرق خواهیم نمود. 

این کارشناس مراقبت پرواز، تصریح کرد: نابسامانی های صنعت هوانوردی که در کشور وجود دارد یک مسئله ریشه ای است که ارتباطی به سياست های خارجی و روابط بین المللی ندارد.

وی تاکید کرد: توسعه صنعت هوانوردی (فرودگاه ها و ایرلاین ها) باید در کنار توسعه گردشگری و تجارت، باهم در یک مجموعه توسعه دیده شود.

لزوم استفاده از الگوهای موفق جهانی برای توسعه فرودگاه امام
کوچکی، به توسعه فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: به نظرم کمبود منابع مالی هم دولتی و هم خصوصی پذیرفته شده نیست، دلیلش هم اجرای انواع پروژه ها با بودجه های نجومی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه با روش های گوناگون و بر اساس اعلام کارشناسان اقتصاد و بازرگانی می توان سرمایه بخش خصوصی را برای توسعه فرودگاه امام جذب کرد، افزود: هر روشی اتخاذ شود، باید در درجه نخست منافع، ایمنی و امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار، تحت یک سند محکم، جامع و کامل در کنار منافع کارفرما دید.

کارشناس مراقبت پرواز، افزود: با نگاه صحیح، جامع و کامل، به راحتی می توان الگوهای موفق را که تشابه وضعیت با ما داشته اند بررسی و نهایتا یک الگو مطلوب را مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم در حال حاضر به الگوی صحیح نیاز داریم، و برای رسیدن به این مقصود هم باید از مشاور استفاده و از آنها خواست که با توجه به اهداف طرح جامع توسعه، الگو و روش کارآمد را معرفی کنند.

کوچکی، در پایان گفت: در این خصوص باید هشیار بود تا در دام مشاورانی که نقش مشاوره را فقط بازی می کنند گرفتار نشویم، زیرا مشاورانی هستند که بر اساس ذائقه مدیران مشاوره می دهند نه براساس الگوهای صحیح و منطقی.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.