| کد خبر: 48078 |

یک کارشناس حمل و نقل هوایی در گفتگو با تین نیوز:

◄ سود سرشار " سلاطین چارتر "، حق مسلم ایرلاین هاست

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل هوایی با بیان اینکه سود سرشار سلاطین چارتر، حق مسلم ایرلاین هاست، گفت: بازرگانی هوایی، قابل واگذاری نیست به همین علت در مدیریت سابق سازمان هواپیمایی کشوری، پیشنهادی دادم که کمیته بازرگانی و بررسی های اقتصادی راه اندازی شود که استقبالی در این خصوص نشد.

آرمان بیات، در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه در ایام نوروز، طبق روال سال های قبل چارترکنندگان که چند نفر در قالب چند آژانس هواپیمایی هستند سهمیه ها را چارتر کردند که این موضوع باعث افزایش شدید قیمت ها شد، اظهار کرد: به طوری که بلیت مسیر کیش که حدود 445 هزار تومان است بین 600 تا 800 هزار تومان نیز فروخته شد.

وی به "سلاطین چارتری" اشاره کرد و گفت: متاسفانه افرادی هستند که در فساد فروش بلیت (به صورت تکی) به شدت فعال بوده و بیشترین سود ناشی از همین گردش مالی را دریافت می کنند بدون آنکه درگیر سیاست ها و چالش های درون سازمانی و برون سازمانی ایرلاین ها باشند.

بیات، ادامه داد: این افراد در ظاهر به ایرلاین ها با پولی که از مردم می گیرند خدمت می کنند اما در اصل بدون نظارت و عدم اعمال حاکمیت سیستماتیک، سودی سرشار به جیب می زنند و هیچ کس هم نیست جلوی این تخلفات آشکار را بگیرد.

وی با انتقاد از برخی چارترکنندگان گفت: 3 هزار آژانس در سراسر کشور از طریق ساده ترین و ارزان ترین ابزارهای ارتباطی با یکدیگر در ارتباطند تا صندلی های چارتر شده یکی از افراد سودجو را بفروشند.

این کارشناس حمل و نقل هوایی، اظهار کرد: بعضی از سودجویان هم فقط از این دست گرفته و به آن دست می فروشند و از 30 تا 100 درصد سود می کند و زمانی هم که احساس کنند صندلی و ظرفیت پر نشده، قیمت ها را به راحتی می شکند و رقابتی ظالمانه ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سود و پولی که نصیب افراد سودجو می شود حق مسلم ایرلاین هاست، گفت: متاسفانه تفکری حاکم بر مدیریت ایرلاین ها است که سیستم و ساختاری برای شناسایی بازار و توسعه بر مبنای آن تعریف نمی کنند.

بیات افزود: ایرلاین هایی هستند که عملا به ایرچارتر تبدیل شدند که در اصل مشتری توسط ایرلاین شناسایی نمی شود، این موضوع به نوعی تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ایرلاین مستقیم با مصرف کننده با ارائه بسته های متنوع کیفی و کمی، ارتباط برقرار کنند این فساد موجود و دلالان برچیده خواهد شد، تصریح کرد: البته لزوم اصلاح بند های الف، ب و پ ماده یک آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، برای تفسیر و تشریح موضوع و تفکیک فعالان حوزه مسافران هوایی و گردشگری، اجتناب ناپذیر است.

این کارشناس حمل و نقل هوایی، با تاکید بر اینکه در دنیا فقط پکیج تورهای سیاحتی یا تورهای اقتصادی را می فروشند و مصرف کننده به طور مستقیم با ایرلاین در ارتباط است، گفت: به اعتقاد بنده راهکارهای بسیاری برای ارتباط مستقیم با مصرف کننده وجود دارد و این راه ها برنامه ریزی هم شده اما فعلا مدیران تمایلی به اجرای آن ندارند.

بازرگانی هوایی، قابل واگذاری نیست
بیات در ادامه توضیح داد: بازرگانی هوایی قابل واگذاری نیست و ایرلاین ها باید برای پویایی توسط پرسنل تحت امر و تحت آموزش خود، ساختار بازرگانی تعریف کرده و مشتری جذب کنند.

وی گفت: در مدیریت سابق سازمان هواپیمایی کشوری، پیشنهادی دادم که کمیته بازرگانی و بررسی های اقتصادی راه اندازی شود و چتر نظارت در حوزه بازرگانی و خدمات مسافر ایرلاین ها، گسترش یابد، که استقبالی در این خصوص نشد.

بیات، در پایان گفت: این معضلات باعث شده که تقریبا فروش بلیت سیستمی وجود نداشته باشد و فقط مسافری می تواند بر اساس سیستم خرید کند که از پیش برنامه سفر داشته باشد، این در حالی است که عمده مسافرت ها لحظه ای و اقتصادی است، و مسافران یا تجار یا کارمندان خصوصی و از این دسته هستند که در این بازار به یکباره پرواز می خواهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هومن 0 0

    این سلاطین کد خدا را دیده اند که اقدام به چاپیدن ده کرده اند! در ساختار سازمان هواپیمایی کشوری و ماموریت آن نهادی بنام دفتر نظارت متکفل رسیدگی به این تخلفات است که متاسفانه این اصل جزئ اصول فراموش شده در خصوص رسیدگی به این مشکل تلقی و عده ای سودجو با تبانی با برخی افراد علنی اقدام به پایمال نمودن حقوق مسلم مردم این کشور مینمایند

  • حمید 0 0

    جناب بیات عزیز چوب لای چرخ می گذاری اساس شفافیت مخل چپاول است. بگذار آب گل آلود باشد تا دستان نا پاک بر سفره خویش بیفزایند. کدام پیشنهاد، کو گوش شنوا، گیریم که دست دلالان تحریم را قطع کردیم، با کاسبان خودی چه می کنیم.