| کد خبر: 42942 |

طرح استیضاح وزیر راه غلط است

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عملکرد وزیر راه و شهرسازی مثبت بوده و درحدی نیست که بحث استیضاح را مطرح کنیم، گفت: با وجود آن‌که دولت اعتقادی به مسکن مهر نداشت، اما هیچ وقفه‌ای در آن ایجاد نکرد و با همان سرعت این پروژه دنبال کرد.
 
مهرداد لاهوتی اظهار کرد: مطرح کردن بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی بحث غلطی است، ضمن آن‌که مدیریت‌ها را باید با گذشت زمان ارزیابی کرد. انصافاً آخوندی مخصوصا در مسکن مهر علی‌رغم این‌که اعتقادی به آن نداشت ( چراکه حق هر دولتی است، سیاست‌های مخصوص خود را در بخش مسکن داشته باشد) اما هیچ وقفه‌ای در آن ایجاد نکرد و با همان سرعت دنبال کرد.
 
وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون بودجه حمل‌ونقل در کل سال 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است، آقایان بیایند منابع بیشتری در اختیار بگذارند و پس از آن متوقع باشند.
 
لاهوتی با بیان این که یکی از کارهای بسیار خوب وزیر راه و شهرسازی حمایت از بخش خصوصی بوده‌ است، یادآور شد: با این اقدام پای بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل باز شد و در این راستا بخش خصوصی 3 هزار میلیارد تومان در حمل‌ونقل دریایی سرمایه‌گذاری کردند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که یکی دیگر از اقدامات وزیر راه ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران بود، تاکید کرد: تامین وثیقه این سرمایه‌گذاری‌ها را نیز  یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفته است.
 
لاهوتی با بیان این‌که وزارت راه با منابع محدود دولتی نمی‌تواند کاری انجام دهد، بیان کرد:‌ به‌عنوان مثال متوسط بهره‌برداری و افتتاح خطوط ریلی 1000 کیلومتر باشد اما دولت حداکثر 170 کیلومتر افتتاح می‌کند. بنابراین باید بخش خصوصی را وارد حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل کرد.
 
وی ادامه داد: حالا ممکن است چهار مشکل نیز وجود داشته باشد اما در مجموع عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حدی نیست که بحث استیضاح را مطرح کنیم. عملکرد آخوندی در مجموع مثبت است و از وی راضی هستیم.
 
به گفته وی، آزادراه تهران-شمال سال‌ها بلاتکلیف بود اما امروز به‌خوبی ساماندهی شده و وزارت راه و شهرسازی با بنیاد به توافقاتی رسیده‌ است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دلسوز 0 0

    جناب آقای لاهوتی من از جنابعالی تقاضا مندم قبل از اظهار نظر قطعی حتما از تزدیک با خانواده بزرگ وزارت راه مذاکره و پس از بررسی مشکلات بطور منطقی تصمیم بگیرید. و سپس سخن بگویید با وضعیت کنونی(در صورت عدم تفکیک وزارت راه و شهرسازی) امکان فعالیت هیچ وزیری بدرستی متصور نیست. بدانید وزارت راه دیگر مرد است زنده اش کنید

  • Alex Dunn 0 0

    عملکرد وزیر در بخش راه بسیار ضعیف بوده است و در بخش مسکن، چند نفر توانستند با کمترین هزینه صاحب مسکن شوند؟ چند وعده وزیر به واقعیت گرائیده؟ آیا حمل ونقل ریلی و هوائی دگرگون شده؟ آیا پروژه ها به ۶۵ ٪ ساخت رسیده اند؟ آیا مدیران منتصب موفق بوده اند؟ با کسب آمار ملاحظه می گردد عملکرد وزارت راه وشهرسازی چندان دلچسب نبوده است۰حالا فرض کنیم این وزیر برود و یکی دیگر سکان را بدست گیرد، آیا فرقی می کند؟ عزیزان نخست باید اشتباه مهلک دولت قبل در ادغام دو وزارتخانه اصلاح شود و وزیر فعلی برود وزارت مسکن و شهرسازی و وزیر راه و ترابری جدیدی منصوب شود۰ وزیر راه هم از حلقه دوستان و سفارشی نباشد و برای اولین بار پس از ۱۳۵۷ از کارکرده ها ودلسوختگان واقعی بخش حمل و نقل و خارج از گروه مدیران امتحان پس داده سه دهه اخیر باشد۰وزارت راه وترابری، نیاز به وزیری کاربلد، مجرب، سالم، کاری، غیر جناحی، پر انرژی، آشنابه مقوله اقتصاد و حمل ونقل و قاطع دارد۰در وضعیت موجود، چنین کسی در کشور در بخش دولتی و مجلس اصلا وجود ندارد۰

  • کارشناس ارشد راه و ترابری 0 0

    وزیر محترم نتوانسته در بخش حمل و نقل مشکلی را حل کند وزیر دیدگاه خوبی دارد ولی بدنه وزارت راه از هم پاشیده و باید با تفکیک دو وزارت از نو احیا شود جمع نیروهای با کیفیت متخصص حمل و نقل در ستاد وزارت به انگشتان دو دست نمی رسد.

  • علی 0 0

    سلام آقای الاهوتی بهتر است چند مورد از عملکرد مثبت آقای وزیر و معاونین وزین؟؟؟ ایشان را اعلام نمایند کلا عملکرد سیاسی بوده و سیاسی و از اجرا و برنامه ریزی در وزارتخانه خبری نیست