| کد خبر: 38074 |

◄ فرسودگی مردم در ترافیک، بهای سود مجتمع های تجاری

تین نیوز | رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به تخریب طبقه هفتم مرکز خرید موبایل علاءالدین تصریح کرد: پروژه های دیگری چون مجتمع های تجاری کورش، کساء، پلاتینیوم و ...  تحلیل ترافیکی نشده اند، در نتیجه  این مردم هستند که هزینه سود این اماکن تجاری را در ازای فرسودگی در ترافیک می پردازند.
 
به گزارش خبرنگار تین نیوز از یکصد و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به تخریب مرکز خرید موبایل علاء الدین واقع در خیابان جمهوری تصریح کرد: هیچ یک از پروژه های مجتمع های تجاری همچون  کورش، کساء، پلاتینیوم و ...  تحلیل ترافیکی نشده اند، بنابراین مردم هستند که هزینه سود این اماکن تجاری را در ازای فرسودگی در ترافیک می پردازند و این تخلف ها منجر به ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

شورا توان رسیدگی به 694 پروژه شهری را ندارد
در ادامه نیز مجتبی شاکری، در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نبود سامانه مستقل گزارش گیری از ذی حساب ها و شورایاری ها و بازدیدهای نقطه ای در شورای شهر تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران طبق فصل نهم برنامه 5 ساله موظف است هر سه ماه تا 6 ماه یک بار نظام نامه و تمامی اطلاعات مربوط به برنامه را ارائه کند.
 
وی افزود: بدون آیین نامه و سند نمی توان چیزی را بررسی کرد لذا شهرداری موظف است شاخص های پایش برنامه ها ارائه کند اما به دلیل تشکیل دبیرخانه ارائه نمی شود. در نتیجه رعایت نشدن مسائل مذکور راه رفتن ما چه برای امسال و چه در سال 94 همانند راه رفتن در تاریکی است.
 
عضو کمیسیون نظارت خاطرنشان کرد: 694 پروژه ای که کمیسیون برنامه و بودجه از آن سخن می گوید، هیچ یک طرح ارزیابی ندارد، و از طرفی شورای شهر تهران توان بررسی این تعداد طرح را ندارد.
 
لزوم درج بودجه و هزینه های شهری در سایت شورا
در ادامه رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با بیان اینکه"شورا نمی تواند با تفکر سنتی اداره شود"، گفت: طبق قانون باید هزینه و بودجه شهر بر سایت شورا و شهرداری ارائه دهیم اما این اتفاق نمی افتد.
 
وی تاکید کرد: طبق قانون، افزایش سهام شرکت ها نیاز به مصوبه شورا دارد و به همین خاطر می توان نتیجه گرفت فعالیت شرکت ارتباطات مشترک شهر تهران در طول سال های گذشته به دلیل افزایش سهام به بیش از 50 درصد، بدون دریافت مصوبه شورا و نداشتن اساسنامه غیر قانونی است.
 
حافظی با بیان اینکه"محل سوزاندن زباله در منطقه تقی آباد تبدیل به یک غده سرطانی است"  گفت:  از سوی دیگر فعالیت معدن شن مربوط به ستاد اجرایی و کارخانه آسفالت متعلق به شهرداری نیز آسیب های فراوان به شهروندان این محدوده از پایتخت زده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.