| کد خبر: 265610 |

رشت- آستارا؛ در یک قدمی اجرا!

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت با آستارا در توافق با روسیه از ابتدای سال جدید میلادی آغاز می شود تا حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب هم تکمیل شود.

تین نیوز

توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل ونقل بین المللی از موضوعات مهم در سیاست های کلی حمل ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه آهن رشت- آستارا به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم ترین طرح های ترانزیتی و تحول زا در توسعه راه آهن، این پروژه در اولویت های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محور ریلی رشت - آستارا با طول ۱۶۴ کیلومتر، یکی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که به گفته مسئولان تاکنون عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا و ۱۰ کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است؛ همچنین بنا شده با همکاری روسیه، بخش دیگری از تامین مالی این پروژه انجام شود.

چندی پیش معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تشریح مزایای اقتصادی و ترانزیتی راه آهن رشت - آستارا،  در خصوص نحوه مشارکت روسیه در احداث این راه آهن گفت: موافقت نامه تامین مالی طرح از روسیه به صورت دریافت وام صادراتی و تا سقف پنج میلیارد دلار است.

وضعیت همکاری های زیرساختی و حمل ونقلی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، مهرماه و در یک جلسه مورد بررسی قرار گرفت و معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت پروژه ریلی رشت - آستارا برای توسعه ترانزیت در کریدور شمال جنوب، خواستار اهتمام جدی طرف روس برای نهایی سازی فاز طراحی و انعقاد قرارداد تجاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی شد.

در این راستا به تازگی مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- درباره آخرین وضعیت راه آهن رشت - آستارا اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه رشت با آستارا در توافق با روسیه از ابتدای سال جدید میلادی آغاز خواهد شد و توافق با ارمنستان منجر شد که برای اولین بار با شرکت های ایرانی قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری برای تکمیل کریدورهای گذرگاهی شمال به جنوب منعقد شود.

گفتنی است؛ کریدور شمال - جنوب در حال حاضر با حلقه مفقوده رشت - آستارا مواجه است و آن طور که مسئولان حوزه حمل ونقل عنوان کردند، در صورت تکمیل شدن،   منابع قابل توجهی را عاید کشور خواهد کرد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 3

    دکتر صالحی خدا قوت مرگ بر دشمنانتان

    • ناشناس 4 2

      دکتر صالحی جونت الان راه می افته بره برای افتتاح و روبان پاره کردن.
      حالا این که پروژه هنوز حتا شروع هم نشده اصلا چیز مهمی نیست.

    • ناشناس 0 1

      باز هم نفوذی ها بدون نام نشان یا با نشان کار مند راه آهن کارشناس ریلی دلسوز راه آهن و....نفوذ برای الان نیست و غربی ها از قدیم الایام در این کشور نفوذی داشته اند و بعد از انقلاب هم این نفوذی ها غیب نشده اند و قطعا کار می کنند و به فراخور آن لو می روند.

      بیگی نژاد تاکید کرد: نفوذی ها حالا حالاها هستند ممکن است هر چه جلوتر برویم نفوذی ها بیشتر هم شوند و فرآیند کاری آنها نیز تغییر کند

  • کارمند راه آهن 0 0

    از نظر دوستان عاشق بند کیف میعاد صالحی همه مخالفان صالحی منافق و کافرند و خودشان بر حق هستن البته بماند این جماعت جماعت حزب باد هستند باد از هر طرف بوزد همان طرف هستند وبس
    خداوند انشالله عقل را بر این کشور حاکم کند
    ما گارمند .اقعی صنعت ریلی هستیم وشما کارمندان فصلی بخش ریلی که می آئید و می روید
    منافق شما هستید که از دروغ گفتن ابا ندارید و با ریا و دروغ در حال غارت منابع کشور هستید