| کد خبر: 26500 |

حضور کشاورزیان و هیأت همراه در کنگره فیاتا در ترکیه

تین نیوز | پنجاه و دومین كنگره جهانی فیاتا، با شعار رشد پایدار در لجستیك، به میزبانی اتحادیه شركت‌های خدمات لجستیك و فورواردر تركیه در روزهای 23 تا 26  مهرماه سال‌جاری در شهر استانبول، برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به‌همراه هیاتی از انجمن شركت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در این كنگره شركت داشتند.

محمدجواد عطرچیان، مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی با بیان این خبر افزود: در مراسم افتتاحیه این نشست، تورگوت اركسكین، رئیس یوتیكاد (UTIKAD _ اتحادیه بین‌المللی شركت های خدمات لجتسیك و فورواردر) با اشاره به سابقه برگزاری این همایش در استانبول از دوازده سال پیش تاكنون، به اهمیت برگزاری كنفرانس جاری در حوزه حمل‌ كالا از دیدگاه فیاتا اشاره كرده و ابراز امیدواری كرد كه نه تنها در كشور تركیه، بلكه در سراسر كشورهای عضو فیاتا، فرهنگ لجستیك كارآمد (زمان مناسب، قیمت مناسب)، تسری پیدا كند.

همچنین وی بر ایجاد زمینه‌های تعامل بین كشورهای منطقه تاكید و بر شكل‌گیری همکاری عمیق بین کشورهای منطقه به‌عنوان یک ضرورت واقعی، تاكید كرد.

وی اظهار داشت: رئیس یوتیكاد درخصوص نمایشگاه شبكه‌های یوتیكاد كه در حاشیه كنگره در دست برگزاری بود، توضیحاتی ارائه داد و از حضور هیات ایرانی در  این اجلاس،‌ به‌طور ویژه قدردانی و تشكر کرد.

عطرچیان افزود: در بخش دیگری از سخنرانی افتتاحیه، فرانچسكو پاریزی، رئیس فیاتا با اشاره به نقش تاریخی شهر استانبول به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب و قاره‌های آسیا و اروپا، سخنان خود را با تاكید بر اهمیت استمرار كنگره فیاتا ادامه و نقش آن در مشاوره به مدیران شركت‌های حمل‌ونقل، صنایع وابسته، ارایه نمود.

وزیر اقتصاد تركیه، «نیهات زیبكی» سخنرانی خود را با محور تمركز بر اهمیت مدیریت لجستیك و زنجیره تامین، ایراد نمود و با اشاره به برخی مقالات خود در این حوزه، بر اهمیت ارتباط و تبادل تجربیات مراكز آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های حمل‌ونقل، لجستیك و زنجیره تـأمین، تاكید نمود.

مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های یادآور شد: طلعت ایدین، قائم‌مقام ‌وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات و دریانوردی تركیه، سخنرانی خود را با تاكید بر اهمیت بازنگری شیوه‌ها و موازین مربوط به حمل‌ونقل كالاهای خطرناك و نیز ارتقای متوازن شبكه راهها در منطقه، ارایه‌كرد.

همچنین وی بر تسهیم حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق ترغیب كشورها به حمل‌ونقل ریلی تاكید نمود و به‌اختصار چالش‌های مربوط در این حوزه را، مورد واكاوی قرارداد و ضمن ارائه آماری از عملكرد بخش حمل‌ونقل تركیه، به برنامه‌های آن وزارتخانه، اشاره كرد.

براساس این گزارش در ادامه این كنگره، كونیو میكوریا، رئیس اتحادیه جهانی گمرك، در سخنانی بر اهمیت پیوستن كشورها به تفاهم‌نامه‌های مربوطه،‌ اشاره و بر استقرار یك مشاركت تجاری با رویكرد آزادسازی ظرفیت ها در كشورهای عضو، تاكید نمودند.

این گزارش می‌افزاید: مدیران انجمن شركتهای حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، با همراهی كشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و محمدجواد عطرچیان، در حاشیه برگزاری كنگره، با نمایندگان تشكل‌های صنفی و انجمن‌های همتای تركیه، همچنین با روسای برخی از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، و روسای انجمن‌های شركت‌های فورواردری برخی از دیگر كشورها، دیدار و گفتگو كردند.

همچنین در طول برگزاری كنگره، كارگاه‌های آموزشی متعددی درخصوص امنیت بار، اسناد حمل‌، موضوعات حقوقی حمل‌ونقل، كریدورهای ترانزیتی، حمل‌ونقل چندوجهی، ... برگزار گردید. ازجمله گروه مشاوران فیاتا در سه بخش آموزش حرفه‌ای، آموزش ایمنی و آموزش حقوقی، به ارائه آموزش و طرح پرسش و پاسخ در كارگاه‌های آموزشی مربوطه، پرداختند. به علاوه در حاشیه اجلاس، نشستی با ریاست كل و مدیران بخش‌های گوناگون فیاتا برگزار و شركت‌كنندگان ضمن طرح سوالات و انتظارات، موارد مربوط به آموزش و هماهنگ‌سازی مقررات را، بررسی كردند.

گفتنی است لیو تیونگ‌لای (Liow TiongLai) _ وزیر حمل‌ونقل مالزی و «یوهن پروشنكو _ معاون وزیر امور زیرساخت های اوكراین در امور جاده‌ها» و «طلعت آیدین - قائم‌مقام وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و دریانوردی تركیه» و نیز روسای برخی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، میهمانان ویژه این اجلاس بودند.

در این مراسم، بخش مهمی از آن، به‌طور مستقیم از شبکه تلویزیونی تركیه (TRT) بر روی آنتن رفت، همچنین با پوشش قابل توجه در رسانه‌های اروپایی استقبال و مورد توجه صاحب‌نظران حوزه‌های گوناگون حمل‌ونقل، قرار گرفت.

شایان ذكر است، پنجاه‌ و سومین كنگره جهانی فیاتا در سال 2016 ، در كشور چین تایپه برگزار می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عامری 0 0

    وزیر اقتصاد ترکیه متخصص و تئوری پرداز است و چندین مقاله دارد که در همایش بین المللی آنها را مطرح میکند. نمایندگان ایران چی دارند که عرضه کنند. بخدا حضور نمایندگان صرفا هزینه را جاری را بیشتر میکند و هیچ ماحصلی مثبتی را ندارد

  • نادری 0 0

    در سازمان پایانه به پرسنل حتی مسئول واحد یک چیز اساس است آن هم تملق و چاپلوسی است. هر کسی خوب بداند و تحلیل کند خوب در مظن اتهام … است. من با آقای عامری هم عقیده هستم.