| کد خبر: 264968 |

برای کمک به تخلیه ترافیک اتوبان اصفهان شیراز، بزرگراه تنگ خیاره - لپویی زیربار ترافیکی می رود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: پیش بینی می شود که بزرگراه تنگ خیاره - لپویی برای تخلی ترافیکی اتوبان شیراز اصفهان حداقل با یک باند رفت و برگشت زیر بار ترافیک برود.

تین نیوز

محمودرضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه بزرگراه تنگ خیاره - لپویی به زودی زیربار ترافیکی می رود، گفت: هم اینک ۱۰ کیلومتر از این محور ۲۴ کیلومتری با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: این محور بزرگراه ی که در حقیقت یکی از محورهای تخلیه و هدایت بخشی از ترافیک آزاد راه شیراز- اصفهان به سمت بزرگراه راه شیراز - اصفهان و مرکز و شرق شهر شیراز است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث پیگیری و تأمین اعتبارات این پروژه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ توسط بانک شهر تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز بنا است ظرف ۱۰ روز آتی پرداخت شود.

طالبان افزود: همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بنا است از محل ماده ۵۶ توسط بانک ملی و بانک مسکن به این امر تخصیص یابد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و استانداری فارس این عدد نیز تزریق و پروژه تا پایان سال آماده افتتاح شود.

آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر و به عنوان طولانی ترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهره برداری رسید.

این آزادراه طول مسیر را نسبت به محور فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می دهد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.