| کد خبر: 264444 |

رفتار رانندگان عمومی؛ عامل وقوع بخش زیادی از تصادفات جاده ای

با احصاء و تحلیل تصادفات ناوگان عمومی دریافتیم بخش زیادی از عوامل وقوع تصادف با رفتار راننده ارتباط دارد.

تین نیوز

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با ارائه آموزش های دارای کیفیت، رانندگان حرفه ای از هویت و وجهه تخصصی برخوردار می شوند و با آموزش حین فعالیت حرفه ای امکان ارتقای درجه کاری و افزایش مهارت برای آنها فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک در نخستین همایش علمی تخصصی مشترک با اتحادیه بین المللی حمل ونقل جاده ای (ایرو) گفت: ارائه آموزش های خاص بعد از هرگونه تصادف جاده ای و یا تخلف رانندگی، زمینه اصلاح رفتار و ارتقای فرهنگی در راننده راه را ایجاد می کند.

وی بر نیاز به بروزرسانی استانداردهای آموزشی و قوانین رانندگی برای فعالان ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی کشورمان با بیش از ۶۰۰ هزار راننده حرفه ای در حوزه جابجایی کالا و مسافر فعال است.

مهریاری با اشاره به این که رانندگان حرفه ای می توانند در رفتار رانندگان غیرحرفه ای تاثیرگذار باشند، عنوان کرد: با احصاء و تحلیل تصادفات ناوگان عمومی دریافتیم بخش زیادی از عوامل وقوع تصادف با رفتار راننده ارتباط دارد.

وی ادامه داد: با ارائه آموزش های دارای کیفیت، رانندگان حرفه ای از هویت و وجهه تخصصی برخوردار می شوند و با آموزش حین فعالیت حرفه ای امکان ارتقای درجه کاری و افزایش مهارت برای آنها فراهم می شود.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیان کرد: ناتوانی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه ناشی از عدم مهارت آنان برای رانندگی در شرایط خاص و غیرکارآمد بودن آموزش های تئوریک و سطحی است.

مهریاری بازنگری و اصلاح آموزش های ارائه شده و طبقه بندی آموزش ها را از راهکارهای ارتقای سطح کیفی رانندگان برشمرد و افزود: نحوه ارائه آموزش های تئوریک و سطحی مبتنی بر استانداردهای آموزشی که روزآمد نیستند، اصلاح و از سویی تغییراتی در قوانین و مقررات آموزشی اعمال شود.

وی تأکید کرد: آموزش ها باید در سه طبقه بندی اصلی شامل آموزش های اولیه، تکرار و ارتقاء مهارت عملیاتی توأم با کسب تجربه و ارائه آموزش های مبتنی بر اصلاح رفتار رانندگان متخلف تدوین و اجرایی شود.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک همچنین ارائه آموزش های مورد نیاز در زمینه چک آپ و کنترل وسیله نقلیه به رانندگان حرفه ای را مهم دانست و ادامه داد: آموزش اثربخش مدیران فنی مراکز معاینه فنی در کنترل فنی و اطمینان از نبود معایب وسایل نقلیه سنگین نیز باید جدی گرفته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 0

    کاش کمی هم از علل تصادفات ناشی از غیر استاندارد بودن جاده‌ها یا فرسوده بودن ناوگان و کیفیت پایین خودروهای چینی هم می گفتید .