| کد خبر: 263539 |

استقبال پکن از توسعه کریدور میانی برای اتصال ریلی چین به اروپا با اتکا به عبور از دریای خزر

کریدور میانی در میان چالش‌های متعدد مجبور شد به سرعت رشد کند تا بخش‌هایی از ترافیک ریلی را که از مسیر روسیه منحرف می‌شد، در خود جای دهد.

تین نیوز

 تقریبا دو سال از زمانی که کریدور میانی پس از آغاز جنگ در اوکراین مورد توجه قرار گرفت، می گذرد.

 کریدور میانی در میان چالش‌های متعدد مجبور شد به سرعت رشد کند تا بخش‌هایی از ترافیک ریلی را که از مسیر روسیه منحرف می‌شد، در خود جای دهد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، به نظر می رسد اکنون پکن بیشتر مایل به سرمایه گذاری و توسعه کریدور برای خدمات حمل و نقل در مسیر ریلی چین-اروپا است.

در دیدار اخیر میان قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان و شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین، چند طرح توسعه حمل و نقل و زیرساخت مطرح شد. 

در جریان این سفر رسمی، دو دولت توافق نامه های متعددی را امضا کردند که مهم ترین آن ها مبتنی بر توسعه دالان حمل و نقل بین المللی ترانس خزر و کریدور میانی است.

 به بیان ساده، دو طرف بر سر توسعه کریدور میانی از طریق ادغام آن در ابتکار یک کمربند - یک جاده چین یا همان BRI به توافق رسیدند. 

 در نتیجه، چین برای حمایت از پروژه های داخل خاک قزاقستان برای بهبود عملیات کریدور میانی و هموار کردن مشکلات موجود سرمایه گذاری می کند و با انجام این کار، دو کشور در زیرساخت های بندری، حمل و نقل کانتینری ترانزیتی، حمل و نقل ترکیبی و همچنین خطوط لوله سرمایه گذاری خواهند کرد.

 یک گروه کاری باید در سطح وزرا برای نظارت بر توسعه حمل و نقل کالا در این کریدور ایجاد شود که به گفته دولت های قزاقستان و چین، قطارهای کانتینری چین - اروپا را به طور منظم تری در خود جای خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.