| کد خبر: 262619 |

اراده‌ قوی برای راه‌ اندای سریع منطقه آزاد «اینچه برون» وجود ندارد

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: علی رغم اینکه با کش و قوس های فراوان منطقه آزاد اینچه برون تصویب شد اما اراده قوی برای راه اندازی آن وجود ندارد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: علی رغم اینکه با کش و قوس های فراوان منطقه آزاد اینچه برون تصویب شد اما اراده قوی برای راه اندازی آن وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سعید صفوی اظهارکرد: با وجود گذشت ماه ها از تصویب منطقه آزاد اینچه برون هنوز هیئت مدیره آن تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: متاسفانه علی رغم اینکه با کش و قوس های فراوانی منطقه آزاد تصویب شده اما اراده ای در استان برای راه اندازی آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد در گلستان وضعیت کیفی زندگی اهالی آن و اشتغال و توسعه استان را چند درجه بالاتر می برد لذا باید روند اجرای آن تسریع شود.

صفوی گفت: کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی به مدیران پیشنهاد داده به دلیل محدودیت های مالی، این منطقه فاز به فاز اجرایی شود زیرا راه اندازی ۱۲ هزار هکتار نیازمند هزینه های بالایی بوده و مسئولان می توانند کار را با دو هکتار آغاز کنند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، نزدیکی با مرز، دروازه ورود به قطار چین و ایران، فاصله کم تا دو مرکز اصلی تهران و مشهد و وجود زمین های بکر و بدون معارض و همچنین مسیر ریلی را از مهم ترین مزیت های منطقه آزاد اینچه برون برشمرد.

وی تاکید کرد: وجود زمین های بدون معارض ویژگی منحصر به فرد منطقه آزاد اینچه برون بوده و اگر طرح توسعه ای اتفاق بیفتد آنجا زمین به اندازه کافی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.