| کد خبر: 262511 |

نقش ۳ درصدی جاده ها در وقوع تصادفات

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اصفهان گفت: عوامل انسانی و کیفیت پایین خودرو مهم ترین عامل تصادفات استان اصفهان است و ایمنی راه ها تنها ۳ درصد در وقوع حوادث نقش داشته است.

تین نیوز

فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اصفهان گفت: عوامل انسانی و کیفیت پایین خودرو مهم ترین عامل تصادفات استان اصفهان است و ایمنی راه ها تنها سه درصد در وقوع حوادث نقش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دادخواه در نشست با فرماندار تیران و کرون به موضوعات حوزه راه این شهرستان اشاره و اظهار کرد: آمار تصادفات جاده ای طی ۱۰ سال گذشته در استان اصفهان کاهشی بود، اما امسال مثل کل کشور روند افزایشی داشته که خطای رانندگی و مشکلات فنی و ایمنی خودرو مهمترین عامل در وقوع حوادث بوده است.

وی افزود: مشکلات راه و جاده در وقوع تصادفات ۳ درصد نقش داشته که سعی شده با ایمن سازی، نصب علائم و اصلاحات هندسی ایمنی افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به روند افزایشی وقوع تصادفات یادآور شد: رشد سفرها در شش ماهه امسال در وقوع حوادث نقش داشته و این آمار فزاینده شده است.

وی به دغدغه رانندگان در خصوص اصلاح آسفالت جاده ها اشاره کرد و گفت: پروژه روکش آسفالت در سطح جاده های استان اصفهان در حال انجام است و بیش از ۲۰ کیلومتر عملیات آسفالت در جاده های تیران و کرون انجام خواهد شد.

به گفته دادخواه، روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از جاده داران به تیران در محدوده بخش کرون در فصل پاییز انجام و در صورت مساعد بودن وضعیت هوا، آسفالت ۷ کیلومتر باقیمانده کمربندی تیران به داران نیز اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد: این پروژه روکش آسفالت بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اصفهان، ادامه داد: اجرای پروژه های راهداری به همکاری دستگاه های خدمات رسان مثل آب، گاز و برق برای جابجایی تأسیسات نیاز دارد و هر قدر همکاری مسئولان این سازمان ها بیشتر باشد سرعت کار نیز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: بهره برداری زیرگذرهای محور تیران به داران و تقاطع غیره مسطح ورودی شرقی تیران مستلزم همکاری دستگاه های خدمات رسان است.

احداث زیرگذرهای محور تیران به داران برای کاهش تصادفات

همچنین فرماندار تیران و کرون با اشاره به پروژه های احداث زیرگذرهای محور مواصلاتی تیران به داران، گفت: این پروژه های راهداری در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

به گفته علی محمدی کیا، تردد روستاییان از عرض جاده به دلیل نبود زیرگذر حادثه آفرین است که احداث پنج زیرگذر مصوب و در حال اجرا است و طرح مابقی نقاط روستایی و جاده ای مطرح شده تا پس از تصویب، تأمین اعتبار و اجرایی شود.

وی ادامه داد: دستگاه های اداری، خدمات رسان و دهیاری ها و شهرداری ها در آزادسازی مسیرهای منتهی به زیرگذرها همکاری کنند.

فرماندار تیران و کرون نیز از دستگاه های خدمات رسان خواست تا در جابجایی تأسیسات تعلل نکنند و مانع از تسریع پروژه های راهداری نشوند.

محمدی کیا بر ضرورت رفع مشکلات راه های روستایی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تعامل با دهیاری ها و بودجه های محلی نسبت به رفع مشکل آسفالت راه های روستایی مساعدت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.