| کد خبر: 259803 |

◄ تولید لودر و بیل مکانیکی در شرکت مشهور ایرانی جهشی شد

شرکت مشهور ایرانی تولید کننده ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی و کشاورزی همچون لودر، بیل مکانیکی، بولدوزر، گریدر، غلتک بزرگ و ... با افزایش 4 برابر تولیدات خود مواجه شده است.

تین نیوز

شرکت مشهور ایرانی تولید کننده ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی و کشاورزی همچون لودر، بیل مکانیکی، بولدوزر، گریدر، غلتک بزرگ و ... با افزایش 4 برابر تولیدات خود مواجه شده است.

به گزارش تین نیوز، آمارهای منتشر شده در سامانه کدال حاکیست شرکت هپکو از مشهورترین تولیدکنندگان ماشین آلات سنگین ایران، در سال 1401 تعداد لودر تولیدی خود را به 86 دستگاه افزایش داده در حالی که در سال 1400 تعداد لودر تولید شده در این شرکت 8 دستگاه بوده است.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ تاخیر پرداخت طلب لکوموتیو داران کماکان ادامه دارد+ فیلم

◄ دوره پرداخت طلب لکوموتیوداران 6 ماهه می شود

تعداد بیل مکانیکی های تولید شده در این شرکت نیز با جهش قابل توجه از 13 دستگاه به 31 دستگاه رسیده است. همپکو همچنین در سال 1401 تعداد 45 دستگاه گریدر تولید کرده که نسبت به سال قبل رشد بی سابقه ای داشته چرا که در سال 1400 تعداد تولید گریدر در این شرکت صفر بوده است.

آمارهای به دست آمده از صورت مالی گروه هپکو همچنین خبر می دهد فروش سالانه این گروه از حدود ۲ هزار دستگاه در سال‌ های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ به ۳۵۰ دستگاه تا سال ۱۳۹۴ رسیده بود که این تعداد درنهایت به ۴۷ تا ۵۸ دستگاه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ رسید.

ضمنا آمارها نشان می ‌دهد تعداد فروش این گروه در سال ۱۴۰۰ به ۸۹ دستگاه و در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۲ دستگاه رسیده است. همچنین تعداد تولیدات گروه هپکو نیز از از حدود ۵۰ دستگاه در سال‌ های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۸۹ دستگاه در سال ۱۴۰۰ و ۲۱۳ دستگاه در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به عبارت روشن تر تعداد تولیدات و فروش گروه هپکو طی دو سال اخیر رشد بیش از ۴ برابری داشته است. همچنین تولید و فروش هپکو در سال گذشته رکورد از سال ۱۳۹۴ تاکنون را شکسته است.

شایان ذکر است، پس از واگذاری بخشی از سهام هپکو به سازمان تامین اجتماعی، با پیگیری ‌های دولت، بدهی ‌های این گروه تسویه شده و مبالغ قابل ‌توجهی نقدینگی از سوی تامین اجتماعی به این گروه تزریق شده است.

همچنین سازمان تامین اجتماعی و دستگاه‌های دولتی مقرر کرده ‌اند بخشی از نیازهای خود به تجهیزات و ماشین ‌آلات سنگین را از این گروه خریداری کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تنها محمودی 5 1

    اراک همیشه سربلند. جانم فدای ایران

  • ناشناس 8 2

    اینشاالله همیشه خبر خوب بدید شرکت هیپکو در رده هیوندائی کره وبیشتر هم بوده ..مگر ما از کی کمتریم اتفاقا هیپکو توایداتش خوب بوده اگر توجه بشود بهتر هم میشود

  • جوات 10 5

    ایران رو ویران کردند. شرکتهای بزرگی که زمانی قطب تولید بودند رو به خاک سیاه نشوندند و چپاول کردند ، وما به دنبال سیب زمینی و نان

  • ثمره هابیلی 1 2

    قیمت چنده اقساطی میده

  • ناشناس 9 1

    زمانی که کره معنی تولید لودر را نمی دانست هپکو صادرات داشت چه بودیم چه شدیم

  • محسن 6 2

    خوبه موفق باشید ‌ ولی افتخار بزرگی نیست .
    وسعت کشور و سابقه شرکت هم در نظر بگیرید

    • ناشناس 0 0

      شما ادم را یاد گلام شخصیت منفی کارتن گالیور می اندازید تکه کلامش این بود من می دونم که موفق نمی شیم

  • علی 6 0

    بزرگترین مشکل صنعت ما اول نداشتن واحد تحقیقات در عملیات و نوآوری است که باعث شده تولیدات واحدهای صنعتی بروز نشوند ومونتاژ کار باقی بمانند دوم که نرفتن به طرف بازار های جهانی ومحک خوردن با تولیدات جهانی است البته تحریم ها هم مشکلاتی برای واحدهای صنعتی بوجود آورده است

  • مسعود 1 0

    انشاالله در صنعت پیشرفت کنیم همچون ژاپن

  • ناشناس 1 0

    من الان یه بیل لاستیکی دارم مدل ۳۱۶ هپکو مثل این بیل ندیدم تا الان هیوندا وکوماتسو باید جلوش لنگ بندازه .ولی ای داد که توی کل ایران ۵ عدد بیشتر تولید نشد والان هیچیش گیر نمیاد .هپکو نابود کردن

  • ناشناس 0 0

    دمشون گرم...من تا به امروز فکر میکردم همپکو یه شرکت خارجی هست اما می‌بینم تو ایران خودمون ساخته و صادر میشه.... دمشون گرم موفق باشید...

  • ناشناس 0 0

    چه فایده داره،چرا پس این همه بیکار داریم؟چون اکثرن اراکی نیستن

  • ناشناس 0 0

    اکثرن اراکی نیستن،خود من با وجود داشتن ویژه لودر و لیفتراک و پایه یک و مدرک جوشکاری بیکار شدم.مسولین اراک خجالت بکشید

  • ناشناس 0 0

    خدا قوت به کارگران زحمتکش که بار سنگین ساخت را بر دوش کشیدند و برگ زرینی بر افتخارات کشور زدند،

  • ناشناس 1 0

    ما صنایع بزرگ , قدیمی و جون داری داریم که حتی در لبه تکنولوژی حرکت می کنند اما متاسفانه نتوانستیم حتی یک برند جهانی داشته باشیم چون نگرش ما اساسا غلط و اشتباه است آمدیم هر صنعتی را در یک استانی درواقع حصر کردیم و تو حالت انتظار گذاشتیم که بیاد و سفارش های عموما دولتی و شبه دولتی را بگیرد خب هپکو امثال سفارش های خوبی گرفته تولیداتش چند برابر شده 2 سال دیگر باید خبر بزنید که هپکو سمت ورشکستگی حرکت می کند و سفارشی برای کار ندارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کار درست این است که برویم سمت بازارهای جهانی تا بخش اندکی هم که شده از بازارهای جهانی را بگیریم تا تولیدو سودآوری تثبیت شود خب امثال هپکو می توانند در جایی مثل پس کرانه های بندر چابهار , کارخانه تکمیل داشته باشند پاکستان 230 میلیون نفری , افغانستان 40 میلیون نفری , هند 1.5 میلیارد نفری , شرق آفریقا و آمریکای لاتین می توانند جز اهداف همین کارخانه باشند یعنی بازار بی انتها و چون عواملی مثل مسافت تا حدی زیادی حذف می شن محصول می تونه در قیمتی رقابتی تر وارد بازارهای جهانی بشه مثال زیاده همین تراکتورسازی در تبریز حصر شده و حدود 7 هزار نفر هم شاغل دارد خب شما 2 برابر این کارخانه را هم در پشت بندر چابهار بسازید برای 15 هزار نفر هم شغل ثابت و پایدار جدید تولید کنید باز حریف بازارهای جهانی نخواهید بود ضمن اینکه این کارخانه می تواند نیاز مردم در استان های شرقی و جنوبی را هم تامین کند تا بازار سیاه راه نیفته و مردم راحت بتونن خرید داشته باشند .
    نگرش ما به مسئله غلط است برای همین دائما مشکل داریم یک روز شادمان هستیم روز بعد باید غصه بخوریم که خب حالا برای تامین سفارشات باید چکار کنیم !!!!!!!!!!

  • محمود 0 0

    کارخانه ای با این عظمت تولیداتش خیلی کمه حداقل باید ۱۰برابر الان باشه.

  • دوست ایران 0 0

    شرکت هپکو،انشاءالله،موفق،وآینده وسربلند درآورید باشید،افتخار ایران عزیز