عقد قرارداد ۴۵ هزار میلیارد ریالی ساخت و توسعه راه ها در آذربایجان غربی
مهمترین قطعه آزادراه ارومیه تبریز، قطعه سوم بوده که ۲ تونل در آن احداث و اجرای سریع آن با جدیت دنبال می شود.
مهمترین قطعه آزادراه ارومیه تبریز، قطعه سوم بوده که ۲ تونل در آن احداث و اجرای سریع آن با جدیت دنبال می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به منفک شدن فعالیت پیمانکار پیشین آزادراه ارومیه تبریز گفت: این طرح به پیمانکار جدید سپرده شده و بر اساس پیش بینی اولیه 10 هزار میلیارد تومان برای قطعات 3، 5 و 6 این پروژه هزینه می شود.
سیدمحسن حمزه لو در نشست خبری بیان داشت: مهمترین قطعه این طرح، قطعه سوم بوده که ۲ تونل در آن احداث و اجرای سریع آن با جدیت دنبال می شود. وی ادامه داد: با احداث این تونلها، ۱۷ کیلومتر از مسیر ارومیه - تبریز کاهش می یابد و در تلاش هستیم قطعه اول و دوم این طرح را که در محدوده آذربایجان غربی و تا میانگذر احداث شده، به صورت بزرگراهی به اتمام برسانیم.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی ادامه داد: طی سال گذشته ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده و برای این میزان راه ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
حمزه لو اظهار کرد: این پروژههای راهسازی در بیش از ٣۶ کارگاه راهسازی از شمال تا جنوب استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه ایمنی راههای ارتباطی استان، قرارداد ۴۵ هزار میلیارد ریالی ساخت و توسعه راههای ارتباطی در آذربایجانغربی عقد شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته مطالعات امکان سنجی احداث ۳۱۶ کیلومتر راه و مطالعات فاز ۱ و ۲ تعریض و بهسازی ۲۱۶ کیلومتر راه در آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.
حمزه لو ادامه داد: ایمنسازی محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات جادهای و تسهیل رفت و آمد از مهمترین مزیتهای توسعه محورهای مواصلاتی است. وی یادآور شد: برای امسال هم ساخت و توسعه حدود ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در نظر گرفته شده است. حمزه لو اضافه کرد: برنامه اصلی ما برای توسعه آذربایجانغربی در حوزه آزادراهی، کنارگذر شرقی ارومیه است که به طول ۸۵ کیلومتر از رشکان تا مسیر ارومیه - تبریز امتداد دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی و مسیر کریدور غرب کشور، ارومیه تنها شهری است که کمربندی ندارد و این امر موجب شده تا فشار روی کمربندی خاتم الانبیا بسیار زیاد شود که امیدواریم با احداث کنارگذر شرقی این فشار کاهش یابد. وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده، برای اجرای طرح کنار گذر شرقی ارومیه ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: اولویت بعدی ما در حوزه راه، مسیرهای منتهی به پایانههای مرزی است که در این راستا، مسیر ارومیه - سِرو تمام شده و در مسیر خوی - رازی هم ۳۰ کیلومتر به زودی زیر بار ترافیک میرود. وی با اشاره به نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اظهارداشت: سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال برای این پل هزینه شده که امسال نیز ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری پل میانگذر در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجانغربی گفت: استفاده از ظرفیت باری راه آهن فرصت مناسبی است حجم حمل و نقل بار را در جادهها کاهش داد و در همین راستا در حال حاضر ایستگاه ارومیه و نقده برای حمل باری آماده است و می توان از این ظرفیت باری استفاده کرد.
حمزه لو در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، ۱۷۱ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که ۳۲ هزار نفر شان واجد شرایط شناخته شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از طرحهای مسکن در استان در یک سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت برای پروژه های نهضت ملی مسکن و خودمالکی در آذربایجان غربی پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به طرح جامع ارومیه، افزود: با تصویب محدوده جدیدطرح جامع شهر ارومیه در حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر ارومیه با کاربریهای مسکونی و خدماتی به همراه چندین روستای چسبیده به محدوده شهری اضافه شدند.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، حدود هفت هزار و ۱۰۰ قطعه مسکونی با قابلیت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی الحاق به محدوده شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در همین راستا مشکلات چندین ساله تعاونیهای مسکن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش حل و فصل شد و مساحت شهر ارومیه به ۹ هزار و ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.