| کد خبر: 252582 |

پرواز تاکسی‌ های پرنده در آسمان دبی

معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی اعلام کرد که تا سه سال آینده تاکسی های هوایی در آسمان دبی پرواز خواهند کرد.

تین نیوز

معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی اعلام کرد که تا سه سال آینده تاکسی های هوایی در آسمان دبی پرواز خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  شیخ محمد بن راشد؛ معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی در توتیتی گفت: طرح ایستگاه های تاکسی هوایی تصویب شده است و پیش بینی می شود که این پروژه تا سال ۲۰۲۶ عملیات نشست و برخاست عمودی الکتریکی (eVTOL) را اجرا کند.

دبی اولین ایستگاه های تاکسی هوایی در ۴ منطقه اصلی خود در مرکز شهر، پالم جمیرا، مارینا دبی و نزدیک فرودگاه بین المللی راه اندازی خواهد کرد که از این حیث اولین شهر جهان با شبکه ای کاملا توسعه یافته از امکانات و پورت های عمودی تبدیل خواهد شد.

مزیت تاکسی های هوایی ایجاد سفری آسان و روان، با آلایندگی صفر و فراهم کردن حداکثر ایمنی برای مسافران است. هر تاکسی هوایی شامل یک خلبان و اتاقی با ظرفیت چهار مسافر تعبیه شده است که برد آن حدود ۲۴۱ کیلومتر و با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

شیخ محمد بن راشد همچنین ویدیویی در توییتر به اشتراک گذاشت که همکاری بین اداره راه و حمل و نقل دبی و ۲ شرکت پیشرفته حمل و نقل هوایی Skyports Infrastructure و Joby Aviation را برای طراحی و توسعه زیرساخت های این پروژه نشان می داد.

با این حال مفهوم خودروهای پرنده در دبی تازگی ندارد؛ چراکه شرکت چینی XPeng Aeroht یک خودرو پرنده برقی دو سرنشینه به نام VTOL را در اکتبر سال گذشته در دبی به نمایش گذاشت. پروژه تاکسی هوایی دبی پیشرفتی هیجان انگیز است که چشم انداز استفاده از خودروهای پرنده را یک قدم به واقعیت نزدیک تر می کند.

تاکسی هوایی 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.