| کد خبر: 251069 |

بازار داغ نخستین هواپیمای مسافری ساخت چین؛ هزار سفارش در سال ۲۰۲۲

نخستین هواپیمای تولید داخلی چین به نام C۹۱۹ که در شانگهای به زمین نشست تا پایان سال ۲۰۲۲میلادی از ۳۲ مشتری ۱ هزار و ۳۵ فروند هواپیما سفارش دریافت کرده بود.

تین نیوز

نخستین هواپیمای تولید داخلی چین به نام C۹۱۹ که در شانگهای به زمین نشست تا پایان سال ۲۰۲۲میلادی از ۳۲ مشتری ۱ هزار و ۳۵ فروند هواپیما سفارش دریافت کرده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، براساس اطلاعات کمیسیون علوم و تکنولوژی شانگهای شرکت هواپیمایی ایسترن چاینا که نخستین هواپیماهای تولید داخلی با موفقیت در فرودگاه بین المللی شانگهای بر زمین نشست از ۳۲ مشتری هزار و ۳۵ فروند هواپیما سفارش تا پایان سال ۲۰۲۲ دریافت کرده بود.

نخستین فروند هواپیمای این شرکت در ماه دسامبر ۲۰۲۲ تحویل داده شد و قرار است این شرکت تا بهار ۲۰۲۳ خط تولید تجاری خود را راه اندازی کند.

این گزارش همچنین نشان می دهد تا پایان سال ۲۰۲۲، شرکت چینی داخلی دیگر به نام ای آر جی ۲۱ نیز از ۲۵ مشتری ۶۹۰ سفارش گرفته است. این شرکت که کار خود را با شرکت هواپیمایی چنگدو در ژوئن ۲۰۱۶ آغاز کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۶ میلیون مسافر را به سلامت به مقصدهای خود رسانده است.

پیش تر شرکت هواپیماهای تجاری چین(COMAC)، توسعه دهنده هواپیمای C۹۱۹، گواهی را از اداره منطقه ای چین شرقی اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) دریافت کرد.

هواپیمای C۹۱۹ اولین پرواز موفقیت آمیز خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داد. در اواخر سپتامبر(مهر) گواهی نامه پرواز دریافت کرد که نشان می دهد طراحی C۹۱۹ با استانداردهای قابلیت پرواز و الزامات زیست محیطی مطابقت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.