| کد خبر: 248428 |

جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی شمال این استان طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه های مرزی شمال این استان طی هفت ماهه سال جاری خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابه جایی بیش از یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۴۲۹ تن کالا اعم از صادرات، واردات و ترانزیت در هفت ماهه سال جاری از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه با ۵۵ هزارو ۸۰۲ دستگاه کامیون جابه جا شده است.

وی از این مقدار ۶۹۵ هزار و ۳۶۲ تن را مربوط به صادرات خواند و عنوان کرد: سهم میرجاوه ۴۹۵ هزار و ۷۱ تن کالا و سهم پایانه مرزی میلک ۲۰۰ هزار و ۲۹۱ تن کالا است؛ این در حالی است که واردات فقط از پایانه مرزی میرجاوه به میزان ۲۲۲ هزار و ۱۵۹ تن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: میزان ترانزیت جابه جا شده از این پایانه های مرزی ۳۸۹ هزار و ۹۰۸ تن بوده که با ۱۶ هزار و ۵۴۳ دستگاه جابه جا شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

کُرد عمده کالاهای صادراتی را گاز مایع، قیر، هیدروکربن، بنزین، سیمان و فرآورده های لبنی اعلام کرد و گفت: متوسط ورودی و خروجی از این پایانه های مرزی روزانه به طور متوسط ۴۵۱ دستگاه کامیون گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده که شاهد مبادلات تجاری با کشورهای منطقه هستیم.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.