| کد خبر: 247228 |

هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور؛

احتمال اختلال در ناوگان حمل ونقل و آسیب به تاسیسات

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و خیزش و نفوذ گرد وخاک برای امروز تا پایان هفته خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و خیزش و نفوذ گردوخاک برای امروز تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از   پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سامانه رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت از امروز سه شنبه بیست ونهم شهریور ماه آغاز شده و تا پنج شنبه سی ویکم ادامه دارد.

این سامانه منجر به رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک برای امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، شرق و شمال و غرب فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان و جنوب مرکزی خواهد شد.

روز چهارشنبه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه می شود.

روز پنج شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات البرز، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و شرق و شمال فارس با این سامانه همراه خواهد شد.

احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال صاعقه، احتمال آب گرفتگی معابر بطور محلی و احتمال آسیب به سازه های موقت از مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد از حاشیه مسیل ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به صنعت کشاورزی توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز خیزش و نفوذ گردوخاک از اواخر وقت چهارشنبه سی ام شهریور ماه تا روز پنج شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، غرب و شمال کرمانشاه فعال خواهد بود.

این سامانه با وزش باد، گردوخاک و انتقال گردوخاک همراه خواهد بود و خطراتی مثل وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهن سال، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار را به دنبال دارد.

پرهیز از ترددهای غیر ضروری در فضای باز بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر با بیماریهای تنفسی، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان ها نیمه کاره و استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها از توصیه های سامان هواشناسی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.