| کد خبر: 24656 |

وجود ۹۰ نقطه حادثه خیر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
پژمان نیک‌اقبالی پیش از ظهر امروز در همایش همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس اظهار کرد: عوامل متعددی از جمله انسان، جاده و وسایل نقلیه در بحث امنیت جاده‌ای دخیل هستند.
 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بعد انسانی آنچه که باید مد نظر قرار بگیرد فرهنگ‌سازی، آگاهی و آموزش است که به وسیله این سه عامل می‌توان شاهد کاهش چشم‌گیر تصادفات و ارتقاء امنیت در جامعه بود.
 
وی گفت: مردم ما مردمی هستند که اگر الگوی صحیح به آنها داده شود در کمترین زمان ممکن این الگوی صحیح را به کار خواهند گرفت که ما در بحث استفاده از کمربند ایمنی در کمترین زمان ممکن شاهد همراهی مردم بودیم.
 
این مسئول افزود: کاهش 21 درصدی تصادفات فوتی و جرحی در شش ماه سال جاری بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نبود که با وجود اینکه جاده‌های ما مشکل دارند کاهش تصادفات ناشی از فرهنگ سازی خوبی است که  صورت گرفته است.
 
نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه پلیس کهگیلویه و بویراحمد خط انتقال فرهنگ این استان هستند، بیان کرد: برخورد خوب و مناسب پلیس با میهمان و گردشگران باعث انتقال فرهنگ مردم این استان می‌شود.
 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید ساماندهی وسایل نقلیه عمومی مورد توجه باشد و وسایل نقلیه برون شهری با همکاری راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌های مسافری سامان داده شوند ضمن اینکه شهرداری و شهرداران باید در ساماندهی وسایل نقلیه درون شهری مشارکت داشته باشند که ساماندهی وسایل نقلیه به فرهنگ صحیح استفاده از این وسایل و کاهش حوادث نیز کمک می‌کند.
 
وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای وضعیت خوب توپوگرافی در کشور است و کارهای خوبی در سال‌های گذشته و سال‌های اخیر انجام شده اما درخصوص چهار خطه کردن جاده‌ها محدودیت داریم که چهار خطه کردن نکردن جاده‌ها خود عامل بروز تصادفات در جاده‌ها است.
 
این مسئول با بیان اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته شاخص برخورداری از راه‌های خوب و چهار خطه در کهگیلویه و بویراحمد شاخص پایینی است، یادآور شد: درمرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باید در  30 کیلومتری ورودی شهر جاده چهار خطه داشته باشیم و در شهرستان‌‌های استان باید در 20 کیلومتر ورودی شهر راه چهار خطه باشد. 
 
نیک‌اقبالی اضافه کرد: باید در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد 740 کیلومتر راه چهار خطه داشته باشیم که در حال حاضر این آمار کمتر از 100 کیلومتر است.
 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیچ‌های خطرناکی در جاده‌های این استان وجود دارد که با برنامه‌ریزی که صورت گرفت تعدادی از این پیچ‌ها از بین رفت، ضمن اینکه در حال حاضر 90 نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالیانه باید 14 تا 15 مورد از این نقاط حادثه‌خیز مرتفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.