| کد خبر: 246136 |

افزایش 6000 اتوبوس و بیش از 2000 واگن مترو در پایتخت

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای تهران از افزایش 6000 اتوبوس و بیش از 2000 واگن مترو در پایتخت در یک بازه زمانی 4 ساله خبر داد.

تین نیوز

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: با گذشت یک سال از دوران مدیریت شهری و گذر از رکودی که در سیستم حمل و نقل شهری بواسطه کرونا بوجود آمد هم اکنون شاهد پویایی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

به گزارش تین نیوز، وی با اشاره به مشکلات موجود در سسیتم حمل و نقل عمومی افزود: از جمله چالش های پیش روی ما با شروع کار در مدیریت شهری می توان به فرسودگی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد که در بازه زمانی 3ماهه نسبت به تعمیرات اساسی 500دستگاه اتوبوس اقدام شد.

نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت 2500 دستگاه اتوبوس در حال حاضر در معابر شهری خبر داد: براساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است مقرر شده تا در بازه زمانی 4ساله نسبت به افزایش اتوبوس های شهر تهران به 6000دستگاه به منظور استفاده راحت شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده شود.

آقامیری به ظرفیت استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی در پایتخت اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر 1400دستگاه واگن فعال در خطوط متروی پایتخت نسبت به جابجایی شهروندان فعال هستند که تا دو سال آینده مقرر شده به صورت پارت پارت 630 دستگاه واگن مترو به سیستم حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود که در شش ماه پایانی سال می توانیم شاهد بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: استفاده از انرژی های پاک و استفاده از موتورهای برقی به جای بنزینی در گام اول هدف گذاری شده است که با ارائه تسهیلات در این زمینه می توان کمک شایانی به کاهش آلودگی شهر تهران کرد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری شاهد استفاده بیشتر و راحت تر شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی باشیم که در این زمینه شهرداری تهران با همراهی شورای اسلامی شهر، در تلاش برای تحقق این درخواست به حق شهروندان هستند.

شهردار منطقه9؛ مترو، پادگان جی و شاخه غربی یادگار امام(ره) اولویت های غرب تهران 
در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 با اشاره به انجام امور زیربنایی در غرب پایتخت گفت: با شروع کار خود در منطقه تلاش کرده ایم با بازدید های مکرر میدانی در محلات و ارتباط چهره به چهره با شهروندان در کنار رسیدگی به امور نگهداشت شهر و پی گیری مباحث خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی که از وظایف ذاتی مجموعه شهریست، امور زیر بنایی را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: مقوله احداث ایستگاه مترو در محلات پرتراکم منطقه9 با اتصال به خطوط 4 و 8 ، توافق مجموعه شهری با وزارت دفاع در خصوص پادگان جی و اختصاص سهم 65درصدی اراضی مذکور به شهرداری و شروع عملیات اجرایی پروژه ادامه شاخه غربی یادگار امام(ره) از جمله مباحث کلانی است که در منطقه9 با جدیت پیگیر آن هستیم تا بزودی با یاری خداوند تحقق پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.