| کد خبر: 20363 |

اراده وزارت حمل و نقل آمریکا بر پیاده سازی فناوری ارتباطات خودرویی

تین نیوز| وزارت حمل و نقل آمريکا و اداره ايمني ترافيک بزرگراه هاي ملي آن، بطور رسمي فرايند تدوين قانون اجباري شدن نصب تجهيزات ارتباطي بيسيم در تمامي خودروهاي سواري و کاميون هاي سبک را به منظور بهره گيري ازفناوري ارتباطات خودرويي در جهت کاهش تصادفات آغاز کردند.

به گفته وزير حمل و نقل آمريکا آنتوني فاکس، "فناوري ارتباطات خودرويي حرکت بزرگي است از تلاش براي زنده ماندن در تصادفات بسوي تلاش براي اجتناب از آنها، امري که مي تواند موجب نجات جان انسانها، صرفه جويي مالي و حتي صرفه جويي در مصرف سوخت بواسطه منافع گسترده آن شود."

اما اين سامانه ها مي توانند سالانه ميلياردها دلار به هزينه هاي کل خودروهايي که در ايالات متحده فروخته مي شود بيفزايند و از آنجايي که مقامات سعي در گسترش باند Wi-Fi دارند، موجب رقابت بر سر استفاده از پهناي باند بيسيم موجود گردند.

گزارش 327 صفحه اي NHTSA در مورد سامانه V2V نشان داده است که پياده سازي تنها دو کاربرد ايمني، يعني هميار گردش به چپ (LTA) و هميار حرکت در تقاطعات (IMA)، مي تواند موجب پيشگيري از 529 هزار تصادف و نجات جان 1083 نفر در سال شود. کاربرد LTA به رانندگان هشدار مي دهد در جلوي خودروي ديگري که در جهت مخالف حرکت مي کند، به چپ نپيچند و کاربرد IMA نيز هنگامي که احتمال برخورد با خودروهاي ديگر زياد است، راننده را از ورود به تقاطع بر حذر مي‌دارد.

ساير کاربردهاي V2V نيز مي توانند با هشدار برخورد از روبرو، وجود نقاط کور و مکان هايي که عبور از آنها ممنوع است و همچنين اطلاع رساني به رانندگان در مورد چراغ توقف يا تابلوي توقف، در اجتناب از خطرات محتمل ياري رسانند.

جانشين مدير NHTSA ديويد فريدمان مي گويد: "فناوري V2V با هشدار به رانندگان درمورد خطرات قريب الوقوع، اين توان را دارد که ايمني بزرگراه ها را بطرز قابل ملاحظه اي افزايش دهد."

امکان رقابت ميان خودروهاي سخنگو و تجهيزات مبتني بر فناوري Wi-Fi بر سر استفاده از پهناي باند بيسيم

کميسيون مخابرات فدرال 75 مگاهرتز از پهناي باند 5.85 تا 5.925 گيگاهرتز را در سال 1999 به سامانه هاي مبتني بر ارتباطات بردکوتاه اختصاصي (DSRC) اختصاص داد که مطابق برنامه NHTSA به فناوري V2V تخصيص يافته بود.

بر طبق برنامه V2V خودروها از اين پهناي باند براي ارتباط با يکديگر در بردي حدود 300 متر استفاده خواهند کرد.

پهناي باند DSRC درست بالاي باند مورد استفاده توسط Wi-Fi (5.47 تا 5.825 گيگاهرتز) قرار گرفته است. در فوريه 2013 کميسيون مخابرات فدرال (FCC) پيشنهاد به اشتراک گذاري تمام پهناي باند اختصاص يافته به DSRCرا با کاربران Wi-Fi داد.

در نامه منتشره توسط NHTSA آمده است: "حفاظت از DSRC براي کاربردها و اهدافي که به آن اختصاص يافته بايد ادامه يابد، يعني کاهش تعداد تصادفات، صدمات و مرگ و مير ناشي از آنها. پيشنهاديه هاي FCC نبايد تا زماني که آزمايشات دقيق امکان تحقق اين اهداف حياتي ايمني را با وجود اشتراک پهناي باند به اثبات رسانند، به مرحله اجرا گذارده شوند."

ائتلاف خودروسازان بزرگ، گروهي از 12 شرکت داخلي و خارجي شامل کرايسلر، فورد و جنرال موتورز و نيز فولکس واگن و بي ام دبليو نيز به FCC قويا توصيه کرده اند پهناي باند DSRC را از شر تزاحمات و تداخلات راديديي مصون نگه دارد.

خودروسازان عضو اين ائتلاف در بيانيه‌اي گفته اند: "همگام با حرکت ما از آزمايشگاه هاي پژوهشي بسوي توسعه عملي فناوري ارتباطي V2V و V2I، آنچه داراي اهميت حياتي بوده و خواهد بود اين است که FCC پهناي باند مورد بحث را براي استفاده‌اي که شايسته آن است حفظ کند. ما نياز مبرم به پهناي باند اضافي را درک کرده و در برابر به اشتراک گذاري ايمن آن مخالفتي نداريم. همچنان به FCC توصيه مي کنيم استفاده از اين پهناي باند را تا زماني که عدم تداخل آن با کاربردهاي حفظ ايمني رانندگي عموم اثبات نشده است، به اشتراک نگذارد."

اداره NHTSA در 20 اکتبر در اعلاميه زودهنگام خود در مورد فناوري V2V خواستار نظرات عموم افراد صاحب نظر شده و گفته است قانون پيشنهادي نهايي را در سال 2016 منتشر خواهد کرد.

بيستم آگوست 2014

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.