| کد خبر: 191218 |

۲۷ پایانه مرزی در کشور فعالیت دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ۲۷ پایانه مرزی برای تسهیل رفت و آمد در کشور فعالیت دارد که زمینه ساز اشتغال خوبی هم در این مناطق شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ۲۷ پایانه مرزی برای تسهیل رفت و آمد در کشور فعالیت دارد که زمینه ساز اشتغال خوبی هم در این مناطق شده است.

به گزازش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا در سفر به شهرستان تایباد و بازدید از پایانه مرزی دو غارون افزود: مبادلات تجاری مرزی اعم از ورود و خروج مسافر و ترانزیت انواع کالا یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و نیز امرار معاش مرزنشینان است و امروزه تبادلات کالا و مسافر سبب توسعه اقتصاد دو طرفه در مرزها شده است از این رو باید تمام تلاش خود را در استفاده بهینه از پایانه‌های مرزی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های پایانه‌های مرزی افزایش سوخت به ویژه در پایانه‌های بزرگ است که نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های دولتی از حوزه حمل و نقل و ترانزیت کشور است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه مرزی بازرگان یکی از معبرهای اصلی کشور در استان آذربایجان غربی قرار دارد و با توجه به موقعیتی که دارد به عنوان دروازه‌ای به اروپا از طریق ترکیه محسوب می‌شود و رتبه نخست واردات در کشور را از آن خود کرده است.

حسن نیا ادامه داد: استان آذربایجان از این لحاظ که با سه کشور دیگر هم مرز است می‌تواند در بحث مبادلات تجاری بسیار تأثیرگذار باشد و از این حیث در بین سایر پایانه‌های مرزی کشور حائز اهمیت است.

وی از راه اندازی مرز جدید رازی خبر داد و افزود: توسعه و ساماندهی پایانه مرزی رازی خوی به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج به کشور دوست و همسایه ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقش به سزایی در توسعه و مبادلات اقتصادی دارد.

پایانه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر مسافر اعم از اتباع ایرانی و خارجی در این پایانه تردد دارند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.