| کد خبر: 17755 |

انجمن خیرین راه در کشور تشکیل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انجمن خیرین راه با هدف مشارکت مردمی در حفظ، نگهداری و ساخت و توسعه راه ها در کشور تشکیل می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، سید حسین میرشفیع  اظهار کرد: مقدمات شکل گیری این انجمن انجام شده و در حال تنظیم اساسنامه آن هستیم و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی افزود: در صورتی که دهیاری ها و مردم روستاها تمایل داشته باشند می توانند در این امر مشارکت کنند و جاده ها می تواند با 50 درصد مشارکت مردمی و 50 درصد مشارکت دولت احداث شود.

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه 30 درصد جریمه های پرداختی خودروها به دهیاری ها برای ایمن سازی تقاطع های روستایی و خط کشی و آشکارسازی محورها اختصاص می یابد، پیش بینی می شود شاهد افزایش ایمنی در محورهای روستایی کشور باشیم.

میرشفیع به ایمن سازی راه های روستایی کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش ها و فرهنگ سازی انجام شده شاهد کاهش 26.5 درصدی تلفات در جاده های روستایی کشور بوده ایم.

وی افزود: در سال 92 بیش از 13 هزار تلفات جاده ایی داشته ایم که براساس برنامه ریزی های انجام شده با مشارکت مردم می توان این میزان را به کمتر از 10 هزار نفر کاهش داد.

معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود 500 هکتار از جاده های روستایی بالای 50 خانوار گلستان نیاز به آسفالت دارد که در تلاش هستیم امسال 200 کیلومتر از این مسیرها آسفالت شود.

میرشفیع افزود: روستاهای استان گلستان از لحاظ آسفالت در وضعیت خوبی قرار دارند اما در شرق استان این برخورداری کمتر است که باید تعادل برقرار شود.                                      

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    اقدام بسیار شایسته ای است، قابلیت های زیادی در بخش خیرین کشور وجود دارد که نمونه های آن در بخش ساخت مدارس به چشم می آید. اگر از این ظرفیت ها در بخش ایمن سازی راه ها هم استفاده شود، نتایج خوبی به دست می آید.

  • ali 0 0

    آقا انجمن خیرین راه و ترابری قبلا تشکیل شده و حتی تو نمایشگاه راه و شهرسازی هم حضور داشتند، سایت هم دارند. این دیگه چه تیتر و خبریه؟