| کد خبر: 17578 |

کیفیت هوای تهران در مرز شرایط ناسالم، گروه های حساس مراقب باشند

تین نیوز | مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران اعلام کرد: کیفیت هوای این شهر از دو روز گذشته همچنان در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
 
این مرکز هماهنگی روز چهارشنبه در نمابری اعلام کرد، میزان غلظت آلاینده های هوای تهران همچنان زیاد است.
 
بر اساس این گزارش و اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است ،به این ترتیب میانگین آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
 
در این گزارش آمده است: شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه شهرداری منطقه 19 تهران 154 است که به لحاظ آلاینده در شرایط ناسالم برای تمام افراد قرار دارد.
 
براساس این گزارش، شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در ایستگاه های ستاد بحران منطقه 7 تهران ، شهرداری منطقه 4، پارک سلامت (منطقه 17)، پارک شکوفه(منطقه 14)، پارک قائم (منطقه 18) ، شهرداری منطقه 15، شهرک چشمه (منطقه 22)، فرمانداری شهر ری و دانشگاه تهران(منطقه 6) در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.
 
اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس به این شرح است: افزایش احتمال علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی و افراد مسن.
 
مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوای تهران توصیه کرده است که در وضعیت کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه های حساس، افراد مبتلا به بیماری های فوق و کودکان فعالیت های خود را در فضای باز کاهش دهند.
 
گزارش هواشناسی نیز حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد است و انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم باقی بماند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.