| کد خبر: 16023 |

افتتاح دوربرگردان شرقی آبیک؛ پایان دور زدن‌ها از شرکت سیمان

تین نیوز |  با افتتاح دوربرگردان شرقی شهر آبیک در هفته دولت، شهروندان آبیکی از دور زدن از شرکت سیمان و ورود به داخل شهر نجات می‌یابند.
اگر راننده‌ای بخواهد در لاین بلوار خلیج فارس شهر آبیک از ضلع شمالی و جنوبی عبور کند باید از کارخانه سیمان دور بزند و پس از صرف هزینه سوخت بیهوده وارد شهر آبیک شود و بتواند به صنوف واقع در لاین چپ این بلوار و سمت شرقی شهر آبیک دسترسی پیدا کند.
 
نبود دوربرگردان در سمت شرق شهر آبیک سبب شده بود که خودروها برای دور زدن از میدان و رفتن به سمت چپ مسیر، به سمت شرکت سیمان رفته و دور بزنند و وارد لاین چپ شهر آبیک شوند.
 
دومین مسئله‌ای که وجود داشت اینکه مسیر یاد شده از لحاظ راه‌سازی دچار مشکل جدی شده و تصادفات رو به افزایش بود.
 
یک عضو شورای اسلامی شهر آبیک  اظهار کرد: نبود دوربرگردان در مسیر شرقی شهر آبیک موجب بروز معضلات و مشکلاتی برای شهروندان این شهر شده بود؛ به گونه‌ای که شهروندان برای رفتن در لاین سمت چپ شرق شهر آبیک باید شرکت سیمان را دور زده و وارد این شهر شوند.
 
عبدالله ملک‌پور افزود: نبود دوربرگردان، افزایش هزینه مصرف سوخت و افزایش استهلاک خودروها و ماشین‌آلات را برای شهروندان این شهر به همراه داشته است.
 
وی ادامه داد: هر شهری باید ورودی و خروجی اصلی داشته باشد که شهر آبیک از ضلع شرقی فاقد ورودی و خروجی بود و احداث دوربرگردان در دستور کار قرار گرفت.
 
این مسئول ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر آبیک در زمان تبلیغات حتی در بیلبوردهای تبلیغاتی بر احداث دوربرگردان در سمت شرق شهر آبیک قول مساعد داده بودند و به مردم نوید اجرای این طرح را داده بودند.
 
این عضو شورای اسلامی شهر آبیک تصریح کرد: اعضای این شورا پس از روی کارآمدن، به طور جدی پیگیر احداث دوربرگردان شرقی شهر بودند.
 
ملک‌پور اضافه کرد: شهروندان برای حضور در مراسم جشن سرور و شادی و یا شرکت در همایش‌های بزرگ شهرستانی در تالار نیلوفر که در لاین سمت چپ شرق شهر آبیک قرار دارد، باید شرکت سیمان را دور زده تا به این مکان برسند؛ گرچه از این مورد ناراحت بودند و خواسته آنان احداث دوربرگردان برای رفع این مشکل بود.
 
*چرا دوربرگردان بلوار خلیج فارس در شرق آبیک اجرایی نشد؟
 
معاون عمرانی شهردار آبیک  گفت: شرق شهر آبیک مسیر ترانزیتی و از شریان‌های درجه یک و اصلی است که مرز سیاسی استان البرز دقیقاً منتهی‌الیه مصوب شهری بوده است.
 
مصطفی نریمانی افزود: به دلایلی از جمله شیب بسیار تند پروفیل طولی بلوار خلیج فارس، مرز سیاسی استان البرز با محدوده مصوب شهری و همچنین ازدیاد سرعت خودورها و ممنوعیت اجرای دوربرگردان در حوزه استحفاظی شهر آبیک، نتوانستیم از لحاظ آیین‌نامه نشریه اجرایی شهرداری، در محدوده مصوب شهری دوربرگردان احداث کنیم.
 
وی ادامه داد: در دوره علی یحیی‌پور شهردار پیشین آبیک، برای احداث دوربرگردان هماهنگی‌هایی با اداره راه و شهرسازی شهرستان نظرآباد از توابع استان البرز در منتهی الیه شرق شهر آبیک صورت گرفته بود که در دوره اداره شهرداری با سرپرستی فرید شریعت‌پناهی این موضوع تحقق یافت.
 
این مسئول ادامه داد: با روی کار آمدن علیرضا امامقلیان شهردار فعلی آبیک، حجم عملیات اجرایی و پیشرفت طرح دوربرگردان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
 
 به دلیل اینکه ریفوژ جاده قدیم با نیوجرسی انجام شده بود در طرح دوربرگردان شرقی شهر آبیک از جداول به عنوان جداکننده استفاده شده بود که اداره راه و شهرسازی شهرستان نظرآباد در اواسط طرح به دلیل استفاده نشدن از نیوجرسی به عنوان جداکننده، جلوی کار مسئولان شهری آبیک را گرفته و کار را مسدود کرده بود.
 
معاون عمرانی شهرداری آبیک در ادامه گفت‌وگو تصریح کرد: با راکد شدن اجرای طرح، دوباره طرح ترافیک پروژه دوربرگردان شرقی شهر آبیک طراحی شد و در نشریه 415 و 161 وزارت راه و شهرسازی (نشریه جداکننده‌ها و احداث جزیره و دوربرگردان) جداکننده‌ها به صورت جدول مورد تأیید قرار گرفته بود؛ مشروط بر اینکه در طرح ترافیک پروژه یاد شده، سرعت به حداقل 50 کیلومتر در محل تلاقی دوربرگردان رسانده شود و این امر صورت گرفت.
 
نریمانی اضافه کرد: با احداث سرعت‌گیر و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت خودروها به حداقل 50 کیلومتر رسید.
 
بنابر این گزارش، عملیات اجرایی طرح دوربرگردان شرقی شهر آبیک از 15 شهریور ماه سال گذشته آغاز شده که در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته معاون عمرانی شهرداری آبیک قرار است بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث دوربرگردان هزینه شده و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
 
*روشنایی و چمن مصنوعی دوربرگردان در مرحله مناقصه
 معاون عمرانی شهرداری آبیک گفت: با توجه به مرز سیاسی استان البرز و محدوده مصوب شهری مسیر شرق شهر آبیک، روکش آسفالت در اولویت قرار دارد و در حال حاضر مرحله پایانی را می‌گذراند.
 
نریمانی توضیح داد: تنها موضوعی که در زمینه دوربرگردان شرقی شهر آبیک باقی مانده، روشنایی ریفوژهای میانه دوربرگردان است که در مرحله مناقصه محدود قرار دارد و پس از گذشت روند قانونی مناقصه و تأیید پیمانکار جدید قرارداد روشنایی ریفوژهای وسط طرح دوربرگردان شرقی اجرایی می‌شود.
 
وی افزود: در ریفوژ وسط دوربرگردان شرق آبیک به دلیل کمبود آب پس از خاک‌ریزی، در طرح بعدی قرار است زمین چمن مصنوعی صورت گیرد؛ این در حالی است که زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت انجام شده است.
 
این مسئول ادامه داد: پس از مخروط‌ریزی، اجرای چمن مصنوعی به مناقصه گذاشته می‌شود که با تعیین پیمانکار جدید، انعقاد قرارداد چمن مصنوعی صورت گرفته و از سوی پیمانکار اجرایی می‌شود.
 
*تلاش نمایندگان مجلس برای احداث دوربرگردان شرقی شهر آبیک
 موسی محمدی سخنگوی شورای اسلامی شهر آبیک هم در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس آبیک اظهار کرده بود: احداث دوربرگردان شرقی شهر آبیک مورد تأیید حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بوده است.
 
وی این را هم گفته بود که داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز هفتم اردیبهشت ماه سال گذشته در جلسه‌ای در دفتر شورای اسلامی شهر آبیک از رایزنی با معاون وزیر راه و شهرسازی در زمینه احداث دوربرگردان در آخرین نقطه شهر آبیک از سمت نظرآباد از سوی مسئولان شهرستان آبیک قول مساعد داده بود.
 
امید است با افتتاح دوربرگردان شرقی شهر آبیک خواسته چندین ساله شهروندان این شهر مبنی بر وجود دوربرگردان تحقق یافته و شاهد کاهش تصادفات بوده یا به عبارت بهتر، شاهد هیچ‌گونه تصادفی در مسیر شرقی شهر آبیک نباشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.