| کد خبر: 14769 |

برلین: شرایط حاکم بر محل سقوط هواپیمای مالزیایی غیر قابل قبول است

تین نیوز | دولت آلمان با انتقاد شدید از محدودیت دسترسی به محل سقوط هواپیمای مالزیایی، شرایط حاکم بر این منطقه را غیر قابل پذیرش اعلام کرد.
 
دولت آلمان از شرایط حاکم بر محل سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین انتقاد کرد و آن را غیرقابل پذیرش دانسته است.
 
«مارتین شفر» سخنگوی وزارت خارجه این کشور  با انتقاد از هواداران روسیه  در این منطقه گفت: «آنچه ما در تصاویر می بینیم، مضحک‌تر از هر توضیحی است. ده ها خبرنگار این فرصت را داشته‌اند که شواهد را از بین ببرند. از فعالیت ناظران جامعه بین‌المللی  از سازمان توسعه و همکاری اروپا (OSZE) جلوگیری شده است همه اینها این حق را برای جامعه جهانی به وجود آورده است که خشمگین باشند.»
 
این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که اوکراین هواداران روسیه را به سرنگونی این هواپیما متهم کرده است. روسیه هم متقابلا اوکراین را در این اقدام متهم می‌کند. از طرفی برخی اخبار حاکی از این است که اطلاعات مربوط به این هواپیما تحویل مقامات مالزیایی شده است.
 
سرنگونی این هواپیما موج جدیدی از تنش‌ها را بین غرب و روسیه به دنبال داشته است. گفته شده این منطقه در کنترل استقلال‌طلبان است و آنها به بازرسان اجازه دسترسی به آنجا را نمی‌دهند. در مقابل استقلال‌طلبان نیز می‌گویند تا زمانی که عملیات جنگی ارتش علیه آنها متوقف نشود، این اجازه صادر نخواهد شد.
 
از این رو شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته خود به اتفاق آراء قطعنامه مربوط به سانحه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین را تصویب کرد که خواستار انجام تحقیقات بین المللی بی‌طرفانه با هدف روشن شدن علت این حادثه شده است.
 
پنج شنبه گذشته در شرق اوکراین یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌کرد، پس از شلیک یک موشک زمین به هوا سقوط کرد. در عرشه این هواپیما 298 مسافر، از جمله 85 کودک و 15 خدمه پرواز بود که همگی در این سانحه جان باختند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.