| کد خبر: 129604 |

◄ تحول در راه‌آهن با افزایش ایستگاه‌ها

تین نیوز

چندی پیش مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور با اشاره به ویژگی‌های ممتاز استفاده از سیستم حمل‌ونقل ریلی و مزایای آن گفت: سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی و افزایش میزان بهره‌برداری از آن است.



علی خدائی افزود: کاهش 7 برابری مصرف سوخت، ایمنی بیش از 50 برابر و آلودگی 20 برابری کمتر هوا، بخشی از مزایای این سیستم حمل‌ونقلی بوده که می‌تواند بستر سفری ایمن را برای هم‌میهنان فراهم کند.



خدایی با اشاره به اینکه کاهش فوق‌العاده اشغال سطح زمین نسبت به بسترهای حمل‌ونقل جاده‌ای یکی دیگر از مزایای راه‌آهن است، خاطرنشان کرد: سهم ناچیز در آلودگی صوتی و ظرفیت بالای جابه‌جایی مسافر و کالا ازجمله ویژگی‌های قابل‌توجه ریل است.



خدایی با اشاره به ترافیک بالای محورهای مواصلاتی به‌ویژه مسیر «قزوین – کرج – تهران» گفت: شرکت راه‌آهن در این خصوص علاوه بر قطارهای مسافربری معمول، قطار ریل باس حومه‌ای «تهران – قزوین» را جهت پوشش زمان اوج ترافیک جاده‌ای در این مسیر راه‌اندازی کرده که مردم بتوانند با کمترین هزینه و زمانی مناسب از آن استفاده کنند...

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

این کاربر در پیام خود عنوان کرده است: ساخت دو ایستگاه، ایستگاه مرکزی و ایستگاه غرب در تهران تحول ایجاد خواهد کرد و دسترسی به راه‌آهن افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 

وی تاکید کرده است:اگر می‌خواهیم مانند لندن، برلین، مسکو، پاریس و توکیو راه‌آهن‌مان متحول شود باید مانند آنها تهران هم صاحب چندین ایستگاه راه‌آهن شود. مثلا ایستگاه شرق، ایستگاه غرب، ایستگاه مرکز و ایستگاه شمال. یعنی تهران پتانسیل ساخت ۴ ایستگاه دیگر را دارد.

 

وی افزوده است: اینها باعث‌ می‌شوند فاصله دسترسی مردم به راه‌آهن بسیار کاهش یابد و راه‌آهن پوشش جمعیت بیشتری خواهد داشت.

 

این کاربر با بیان این‌که تبلیغات هم مهم است چون باید مزایای قطار را گفت و مردم را تشویق کرد، یادآور شده است:  باید به‌گونه‌ای مزایای محیط زیستی آن‌را تبلیغ کرد که سفر با قطار نشانه با شخصیت بودن بشود منظورم القا یک‌نوع فرهنگ است. لذا در صداوسیما و حتی کتاب‌های درسی باید ذهن ها را به مترو و راه‌آهن تشویق کرد و بدی‌های حمل‌و‌نقل شخصی را گفت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.