| کد خبر: 129577 |

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ کم توجهی به بحث حمل‌ونقل در مناظرات انتخاباتی

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از کم توجهی به بحث حمل‌ونقل در مناظرات انتخاباتی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیداحسن علوی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه در دو مناظره‌ سه ساعته برگزار شده میان شش نامزد انتخابات  ریاست جمهوری دوازدهم اشاره‌ای به موضوع حمل‌ونقل عمومی نشد.                                                              

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: سوالات تنها بر محور برجام و مسائل پیرامونی آن مطرح می‌شود که مشخص نیست  منشاء طراحی آن کدام سازمان یا نهاد است.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مهم، که برجام تنها مساله کشور نیست، گفت: بسیاری از مشکلات در کشور وجود دارد که باید به آنها نیز پرداخت از جمله طرح‌های ملی و حمل‌ونقل عمومی که مهم‌ترین زیرساخت هر کشور به شمار می‌رود.

علوی با بیان این مطلب که صحبت پیرامون برجام خود است اما کافی نیست، افزود: مهم‌ترین زیرساخت توسعه کشور که مقوله حمل‌ونقل است در دو مناظره اخیر از نگاه شش نامزد تصدی پست ریاست جمهوری به‌دور مانده و تنها مبحث برجام در کانون توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مهم که باید موضوع حمل‌ونقل در برنامه 4 ساله پیش روی رئیس جمهور منتخب لحاظ شده و در مناظرات نیز به آن اشاره می‌شد، ابراز داشت: متاسفانه کمترین توجهی به این مقوله مهم در دو مناظره گذشته به چشم نخورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بیشتر زمان مناظره آخر نیز به تقابل میان نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهد گذشت، یادآورد شد: در حقیقت مناظره آخر کارائی دو مناظره گذشته را نخواهد داشت زیرا، تجربه نشان داده جلسه آخر با تنش بیشتری همراه بوده است.

به گفته وی، مسائل مختلف اقتصادی در آخرین مناظره مورد بررسی و اعلام برنامه‌ شش کاندیدا قرار خواهد گرفت ولی آن‌چه مهم است این است که به دلیل تراکم موضوعات، باز هم حمل‌ونقل مغفول می‌ماند.

علوی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مشکل مسکن در کشور و اهمیت پیگیری آن، افزود: طی دو جلسه مناظره گذشته آن‌طور که شایسته بود به آن پرداخته نشد و اقشار آسیب‌پذیر قطعا از این رهگذر دچار مساله خواهند بود زیرا، برخی حتی توان پرداخت اولیه خرید مسکن را نیز ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «توجهی در مناظرات به مباحث استراتژیک کشور نشده است»، گفت: فردی که به منظور حضور در ساختمان ریاست جمهوری رای می‌آورد باید برنامه جامعی درباره حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، هواپیما، قطار جاده و کشتیرانی در دست داشته باشد.

علوی با اشاره به مشکلات موجود در بخش هواپیمائی و بالا رفتن سن ناوگان حمل‌ونقل هوائی کشور، اظهار داشت: فرد منتخب باید بداند حمل‌ونقل یک کشور از جمله زیرساخت‌های توسعه یک کشور است و باید با جدیت آن‌را مورد توجه قرار داد.

عضور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اشاره به مباحث اقتصادی کلان از جمله مبحث L.C در کشور، خاطرنشان کرد: مترو در کلان‌شهرها به منزله کاهش ترافیک و آلودگی است که نیاز به توجه بیشتری در آینده کشور می‌طلبد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.