| کد خبر: 11818 |

البرز در ۳ ماه اول سال‌جاری پرترددترین استان کشور بود

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز گفت: البرز در سه ماه اول سال‌جاری پرترددترین استان کشور بود.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز، قاسم باقری گفت: ثبت تردد بیش از 88 میلیون و 760 هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز توسط 30 دستگاه ترددشمار منصوب در جاده‌های استان در سه ماه اول سال 93، استان البرز را در صدر جدول استان‌های پرتردد کشور قرار داده است.
 
وی افزود: بر حسب آمار اخذ شده از طریق ترددشمارهای نصب شده در 30 مقطع از محورهای مواصلاتی استان در مجموع 88 میلیون و 760 هزار و 733 تردد از استان انجام شده که بر حسب این آمار در ایام مذکور استان البرز اولین استان پرتردد کشور بوده است و پس از البرز، استان‌های مازندران، گیلان و تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز مسیر عبور بسیاری از مسافران به سایر نقاط کشور است، نظارت بر تردد و مدیریت ترافیک در استان را بسیار با اهمیت ذکر کرد و ادامه داد: در ایام مذکور بیشترین تردد در محور کرج تهران و بالعکس با 21 میلیون و 398 هزار و 207 تردد و پس از آن در محور کرج قزوین و بالعکس با 9 میلیون و 373 هزار و 321 تردد انجام شده است.
 
باقری سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در استان البرز را 12 درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محور کرج ماهدشت بوده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با اشاره به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های حمل و نقل هوشمند در کنترل و مدیریت ترافیک در استان البرز خاطرنشان کرد: در مرکز مدیریت راه‌های استان البرز علاوه بر ثبت و تحلیل آمار ترددها، کنترل تصویری محورهای ارتباطی استان از طریق 20 دوربین تصویری منصوب در جاده‌ها، سیستم تعیین متوسط زمان سفر، ثبت سرعت و سبقت غیرمجاز، اطلاع‌رسانی وضعیت لحظه‌ای ترافیک و ... انجام می‌شود و توسعه و افزایش استفاده از تجهیزات حمل و نقل هوشمند برای سال‌جاری نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.