| کد خبر: 11508 |

با هدف جلوگیری از تکرار حوادثگذشته صورت می‌گیرد

بررسی و رفع نواقص و مشکلات اتوبوس‌ اسکانیا / اول مهرماه، آخرین مهلت مراجعه مالکان

تین نیوز| در پی بروز آتش سوزی در تعدادی از اتوبوس های اسكانیا، شركت تولید صنعتی عقاب افشان (اسكانیا) تصمیم گرفته است با همكاری سازمان حمل و نقل و راهداری كشور، سیستم ایمنی و فنی این اتوبوس را مورد بازبینی قرار دهد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری كند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: همزمان با فراخوان اعلام شده از سوی شركت تولیدی صنعتی عقاب افشان (اسكانیا)، از 18 خرداد ماه سال جاری رانندگان اتوبوس های اسكانیا در اصفهان برای بازبینی و كنترل تجهیزات اتوبوس های خود و رفع مشكلات آن به نمایندگی این شركت در استان مراجعه كرده اند.

باقر كیانی با بیان اینكه در این برنامه روزانه نزدیك به 25 تا 30 اتوبوس مورد بازبینی و بازرسی قرار می گیرد ادامه داد: شركت عقاب افشان به منظور مشخص كردن اتوبوس های دارای نواقص فنی كه توسط افراد غیر متخصص تعمیر شده اند و اكنون دارای مشكل هستند ، اقدام به طراحی 3 نوع برچسب سفید، زرد و قرمز كرده است.

وی در این باره ادامه داد: بر اساس معیار این برچسب ها، اتوبوس هایی كه بتوانند استاندارد های لازم را كسب كنند واجد برچسب سفید خواهند شد و اتوبوس هایی كه به دلیل دستكاری های احتمالی راننده و مالك دچار اشكالاتی شده است به میزان مشكلات به وجود آمده برچسب زرد و یا قرمز دریافت می كنند و تا رفع كامل این نواقص از فعالیت آنان در جاده های كشور جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: تمامی ناوگان اتوبوس های اسكانیا تا اول مهر ماه سال جاری فرصت دارند برای بازبینی به نمایندگی شركت عقاب افشان واقع در اصفهان مراجعه و نسبت به رفع مشكلات احتمالی اقدام نمایند.

كیانی با بیان اینكه این فراخوان با زمان بندی محدود برای مدل های مختلف اسكانیا ابلاغ شده است گفت: با توجه به زیر ساخت هایی كه در استان اصفهان وجود دارد رانندگان اصفهانی می توانند بدون توجه به زمانبندی ابلاغ شده برای بازبینی اتوبوس های خود و رفع مشكلات آن اقدام كنند.

وی آخرین مهلت برای رفع مشكلات اتوبوس ها را 15 پس از بازرسی های انجام شده عنوان كرد و اذعان داشت: اتوبوس هایی كه فاقد برچسب سفید باشند توسط شركت عقاب افشان شناسایی و به ادارت كل حمل و نقل استان ها معرفی شده و با ابطال كارت هوشمند ناوگان مسافر بری آنها از ادامه فعالیت آنها در چرخه حمل و نقل كشور جلوگیری خواهد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهانبه مالكان، رانندگان و مدیران شركت های حمل و نقل توصیه كرد در زمان تعیین شده نسبت به بازبینی و رفع نواقص احتمالی اقدام كرده و برای انجام تعمیرات اساسی روی اتوبوس و برای خرید تجهیزات و قطعات مورد نیاز به نمایندگی های شركت تولید صنعتی عقاب افشان مراجعه كنند.

همچنین احمد مودت، مدیر شركت تولید صنعتی عقاب افشان (اسكانیا) با اشاره به اینكه علاوه بر بازبینی و بازرسی سیستم های ایمنی و فنی و ساختار فنی بدنه اتوبوس ها مورد بررسی و معاینه فنی قرار می گیرد گفت: بیشترین مشكلات بررسی شده مربوط به كار گذاشتن باك های اضافی برای حمل سوخت بیشتر، نصب چراغ های LED و فیوز های اضافی در جعبه خواب توسط رانندگان بوده است.

مودت تصریح كرد: از هزار دستگاه اتوبوس فعال در جاده های استان اصفهان تاكنون بیش از 110 اتوبوس برای معاینه و رفع نواقص به نمایندگی های این شركت مراجعه كرده اند كه از این تعداد 25 درصد برچسب سفید، 61 درصد برچسب زرد یا مشروط و 15 درصد برچسب قرمز دریافت كرده اند.

با توجه به اینكه بازرسی و بازبینی اتوبوس اسكانیا توسط شركت عقاب افشان به صورت سراسری اعمال شده، این فرصت فراهم شده است كه رانندگان و مالكان اتوبوس های اسكانیا برای بررسی و رفع مشكلات احتمالی اتوبوس های خود از 18 تا اول مهر ماه سال جاری به نمایندگی های شركت عقاب افشان اسكانیا در سراسر كشور مراجعه نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.