◄ رجال حمل و نقل کشور به اتفاق تفکیک وزارت راه و شهرسازی را می خواهند
تین نیوز | به دنبال انتشار مطلبی از کاربران تین نیوز که در آن بر لزوم تشکیل وزارت مستقل حمل و نقل مورد تاکید قرار گرفته و آمده بود: " اگر هماهنگی حمل و نقل درون شهری و برون شهری آن قدر مهم است پیشنهاد می شود وزارت حمل و نقل تشكیل شود و امور حمل و نقل برون شهری و درون شهری در این وزارت به صورت متمركز مدیریت شوند.
اكنون حمل و نقل درون شهری برعهده شهرداری هاست و هر شهری ساز خودش را می زند و هیچ كدام هماهنگی خوبی با حمل و نقل برون شهری ندارند. باید وزارت حمل و نقل تشكیل شود و شورایعالی هماهنگی ترابری كه در سال 1353 تشكیل شد به وظایف قانونی خودش عمل كند تا امور شهری و برون شهری و حومه ای كاملا هماهنگ باشند ولی متاسفانه این شورا به وظایف قانونی خودش عمل نكرده و فقط مسائل حمل و نقل جاده ای برون شهری را رتق و فتق می كند چون دبیرخانه اش سالها در سازمان حمل و نقل جاده ای بوده و هیچگاه فرد برجسته ای در دبیری این شورا قرار نگرفته است." ، یکی دیگر از کاربران تین نیوز نیز ضمن تایید این
موضوع نوشت:
" بروید نظر متخصصین حمل و نقل را در مصوبه شورای حمل و نقل همگانی بخوانید و ببینید كدام متخصصین پای آن را امضا كردند كه نشان می دهد رجال حمل و نقل كشور به اتفاق تفكیك دو وزارت را می خواهند.
بروید نظر وزرای سابق راه و ترابری را در اینترنت استخراج كنید كه همگی این ادغام را اشتباه فاحش دانسته و خواهان برگشت به وضعیت قبل هستند.
بروید ادله موافقان ادغام را در یك كفه ترازو بریزید و در كفه دیگر ادله موافقان تفكیك دو وزارت را بریزید و ببینید كه چقدر كفه ترازو به نفع تفكیك دو وزارت است.
بسوزد پدر قدرت كه اجازه اظهارنظر به كارشناسان وزارت راه و شركت های تابعه را نمی دهند. خودشان هم وعده خودشان را عمل نمی كنند كه فرصت شش ماهه برای تهیه گزارش از این ادغام را خواستند ولی اگر در جلسه ای این موضوع مطرح شد بلافاصله با آن برخورد كردند.
بروید ببینید وزیر راه چه حرف های دلربایی را برای بخش حمل و نقل تاكنون مطرح كرده اند و چه وعده ها داده اند. تین نیوز و یا متخصصین می توانند فهرست برنامه پیشنهادی وزیر محترم را با عملكرد مدت وزارت ایشان مقایسه كند و فهرست وعده های ایشان در این مدت را با عملكرد ایشان مقایسه كند تا ببینید فاصله شعار تا عمل فرسنگهاست.
با این وزارت و متخصصین اقتصادی وارداتی به وزارت كه هنوز اقتصاد حمل و نقل را نمی شناسند و بدنه نحیف كارشناسی وزارت در خصوص حمل و نقل كه در دولت قبل كاملا منهدم شده بود و در شرایطی كه هیچ برنامه بلند مدت و طرح جامع حمل و نقل و برنامه استراتژیكی در بخش وجود ندارد وزارت راه كنونی امكان ندارد بتواند تحولی در بخش حمل و نقل ایجاد نماید."
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.