پیشنهاد مالکان اتوبوس بین شهری به دولت:
◄ اتوبوس های ما را خریداری کنید از ادامه راه ناتوانیم
در حالی که افزایش 29 درصدی نرخ بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر بین شهری در شبکه های اجتماعی با موجی از نارضایتی فعالان این بخش مواجه شده است، جمعی از سرمایه گذاران و فعالان این بخش در نامه ای به وزیر کشور مراتب اعتراض خود را نسبت به نرخ مصوب بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر جاده یا اعلام کردند.
در حالی که افزایش 29 درصدی نرخ بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر بین شهری در شبکه های اجتماعی با موجی از نارضایتی فعالان این بخش مواجه شده است، جمعی از سرمایه گذاران و فعالان تشکل های صنفی در نامه ای به وزیر کشور مراتب اعتراض خود را نسبت به نرخ مصوب بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر جاده ای اعلام کردند.
برای دریافت سریعتر اخبار و گزارش های مرتبط با تولید و قیمت اتوبوس و کامیون، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
به گزارش تین نیوز، یکی از فعالان این صنف در گفت و گو با خبرنگار ما در این مورد عنوان کرد: علیرغم درخواست افزایش 100 درصدی نرخ، توسط صنف و ۶۰ درصدی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار فقط با ۲۹ درصد افزایش موافقت کرد که ۲۵ درصد آن نیز در پایان سال ۱۴۰۱ اعمال شده بود و در واقع مجوز افزایش ۴ درصدی افزایش نرخ صادر شد.
او گفت: این درصد افزایش به شدت مورد مخالفت تشکل ها و مدیران شرکت های مسافربری به خصوص بخش اتوبوسرانی قرار گرفت و اکثرا اعلام نمودند که خواهان صدقه نیستند و ۴ درصد مذکور را به نوعی تحقیر خود تلقی کرده و از اعمال آن خودداری نمودند.
این راننده ناوگان سواری کرایه افزود: بر همین اساس نامه ای از جانب مدیران شرکت ها و مالکان اتوبوس ها در اعتراص به این نوع نرخ گداری دستوری از سوی دولت به وزیر کشور نوشته شده است.
بیشتر بخوانید:
به گزارش تین نیوز، در بخشی از متن این نامه که در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته با اشاره به انصراف از ادامه سرمایه گذاری در بخش مسافری و درخواست فروش ناوگان اتوبوس های بین شهری به دولت به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه های نگهداری آن، خطاب به احمد وحیدی وزیر کشور آمده است:
اینجانبان امضا کنندگان ذیل نامه از سرمایه گذاران صنف مسافر بین شهری و مالکان اتوبوس که سابقه خدمتگذاری مان از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و پوشش کلیه مراسم های بزرگ ملی از جمله حماسه اربعین همیشه بعنوان پیش قراول ثبت شده به استحضار می رساند بدلایل ذیل قادر به ادامه فعالیت و تامین هرینه های نجومی نگهداری اتوبوس نبوده لاکن نظر به تعهدی که به نظام مقدس و کشورمان داریم پیشنهاد می دهیم دولت محترم با محوریت جنابعالی نسبت به خرید کلیه اتوبوس های ما وفق شرایط قیمتی که در کشور حاکم شده مساعدت نمایند. بدیهی است در جهت همدلی با دولت آماده هرگونه همکاری در خصوص مدیریت اتوبوس ها به لحاظ تامین راننده و نگهداری آن می باشیم که خدشه ای به ادامه خدمات به مردم عزیز وارد نشود.
ا - افزایش جهشی روزانه قیمت قطعات لاستیک، مشتقات سوختی، عوارض بین راهی و مطالبات دولتی ، دستمزد خدمه و .....
۲ - افزایش نجومی قیمت اتوبوس حسب حاکمیت انحصار مافیا و عدم تولید طی 6 سال گذشته، حذف کلیه تسهیلات مصوب ارزی و یارانه های بانکی در حوزه قانون حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی
۴ - فاصله بسیار زیاد تناسب نرخ بلیت با هزینه نگهداری اتوبوس
در ادامه این نامه عنوان شده است:
در جلسات عالی ترابری کشور در بهمن ماه سال گذشته پس از بررسی کامل و آنالیز مشخص گردید پوشش هزینه های مترتب به نگهداری اتوبوس نیازمند افزایش سیصد درصدی (۳۰۰) بلیت می باشد لاکن با رعایت حال مردم درخواست تشکل های صنفی مسافری بنظور تامین بخش کوچکی از هزینه های مزبور افزایش صد درصدی ( ۱۰۰ درصد نرخ بلیت در نیمه اول سال بود که این افزایش با در نظر گرفتن منافع ملی از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شصت ( ۶۰ درصد ) منظور و مقرر بود ابلاغ آن از اول خرداد ماه سال جاری انجام پذیرد و در کنار آن مجوز واردات اتوبوس جهت تنظیم نیاز کشور و قیمت نجومی آن عملیاتی شود.
در این نامه همچنین تاکید شده است: در یک اقدام شوک بر انگیز میزان ۲۹ درصد افزایش بلیت اعلام شده که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد، لذا در صورتیکه به جای اعمال افزایش حداقلی شصت درصدی کماکان اصرار بر این افزایش غیر کارشناسی می باشد بدینوسیله انصراف خود مبنی بر پایان سرمایه گذاری در بخش مسافری اتوبوس را تسلیم و آماده فروش ناوگان خود به هر شخص و یا نهاد حقوقی و حقیقی مدنظر دولت می باشیم .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.