| کد خبر: 271838 |

◄ فعالیت یک تاکسی اینترنتی جدید/ حمل و نقل مسافری جاده ای عمومی رو به زوال

با این اوصاف سرنوشت مختوم بخش سواری کرایه چیزی جز اضمحلال و از بین رفتن آن نیست.

تین نیوز

با اعلام فعالیت یک شرکت جدید تاکسی اینترنتی، فعالان بخش حمل و نقل مسافری جاده ای به خصوص در بخش سواری کرایه، به این نتیجه رسیده اند که به نظر می رسد با این بی تفاوتی مدیران دولتی و شرکت داران، عمر مفید سواری کرایه رو به پایان است. 

به گزارش تین نیوز، رانندگان سواری کرایه بین شهری در شبکه های اجتماعی از فعالیت یک اپ جدید در بخش مسافری خبر داده اند که تمرکز خود را در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای قرار داده است.

با توجه به فعالیت این شرکت تاکسی اینترنتی جدید، رانندگان سواری کرایه برون شهری عنوان کرده اند که   از یک طرف با سلب تدریجی امتیازات ناوگان و رانندگان  جاده ای به خصوص سواری کرایه مانند قطع یارانه سوخت، عدم افزایش قانونی نرخ  کرایه به تناسب تورم، گرانی حق بیمه،  قطع یارانه بیمه تامین اجتماعی، عدم نوسازی، بی‌ خاصیت شدن بیمه تکمیلی، سخت گیری های بی حد و حصر پلیس راه، افزایش هزینه های کارت هوشمند و.... مواجه هستند و از طرف دیگر با رویش قارچ گونه آپ های اینترنتی جاده ای که بدون هیچ محدودیتی در حال تسخیر جاده ها هستند.

رانندگان سواری کرایه بین شهری تاکید کردند:  با وجود این همه مشکل اقدامی از جانب متولیان دولتی حمل و نقل جاده ای ، مدیران بخش خصوصی و  تشکل های صنفی برای مقابله با این وضعیت صورت نمی گیرد. 

آنان افزودند: بدیهی است با این اوصاف سرنوشت مختوم بخش سواری کرایه چیزی جز اضمحلال و از بین رفتن آن نیست. 

قابل ذکر است، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور پیش تر در مورد وضعیت بخش حمل و نقل مسافری جاده ای به خبرنگار تین نیوز گفته بود: سونامی افزایش نرخ ها با سرعتی وحشتناک در حال گرفتن آخرین رمق های رانندگان جاده ای و غرق نمودن کامل آنها است.

حمید حسین زاده تاکید کرده بود: نرخ کرایه حمل مسافر جاده ای تفاوتی صد درصدی با نرخ تورم داشته و برای یک مورد افزایش ۲۵ درصدی کرایه در طول یک سال، زمین و زمان به فغان آمده  و انواع و اقسام مراکز و مراجع دولتی در قالب  سازمان حمایت از مصرف کننده و کمیته نرخ گذاری و  تعزیرات ...  در مخالف با این افزایش حداقلی با شمشیرهای آویخته به میدان مقابله با رانندگان و  شرکت های مسافری وارد شده و با جرایم سنگین به قلع و قمع آنها پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آرش 9 6

    به جای زانو غم بغل کردن همه این عزیزان در قالب یک شرکت اینترنتی فعالیت کنند و آپ مخصوص خودشان رو بزنند تا به ظن خودشان آینده کاری آنها در خطر نیافتد! جذب مسافر سنتی تا ۵ سال آینده با فریاد کشیدن سر خیابان ها حل نخواهد شد.به روز شوید.

  • ناشناس 13 0

    باید فکر اساسی کرد برای کسانی که فقط درآمدشان از تاکسی هست نه بازشستگان نه کارمندان و نه شرکت داران نه هر کسی باید برای این قشر زحمتکش فکر اساسی کرد

  • ناشناس 4 0

    تا کسی های باید با تکنولوژی باید پیش بروند خودشان باید توی تاکسی های اینترنتی فعالیت کنند زمان جار زدن تمام شد

  • محمد رضا 0 0

    مملکت شده شهر هرت .هیچ کس هم پاسخگو نیست .

  • ناشناس 0 0

    کاملا معلوم بود سناریوی طراحی شده مافیای حمل و نقل تصمیم گرفته با جلوگیری از افزایش قیمت کرایه ها که هرساله بدلیل وخامت بیشتر سیستم اقتصادی کشور بوجود آمده را هدف قرار داده وخودروهایی را که باسیستم قبلی کار میکردندرا دارند حذف میکنند وبراساس منافع خود خودروهای تحت پوشش خودرا به میدان انحصاری خود وارد کنند وبا آمدن نمایندگان جدید مجلس جنگ قدرت وثروت به نفع گروه جدید که جناح پایداریها هستند باید بهر قیمتی جایگزین شود ویقین بدانید پس از جایگزینی خودروهای بین شهری نوبت به خودروهای درون شهری می‌رسد وبلوای دو سه ماهه جدید برای کاهش کرایه ها وحذف سهمیه بنزین پیش نیاز این زد وبند جدید است.

  • محمد همدان 0 0

    بنظرم این معضلی که در مقاله اومده مختص تاکسی های برون شهری زرد رنگ نیست !!!!!!! سیستم تاکسی های اینترنتی و همچنین بسته و بار های سبک ارسالی با نرم افزار های اینترنتی ، حتی شغل اتوبوس های بین شهری و کامیونداران را هم به ورطه نابودی کشیده و خواهد کشاند ، این شبکه ارسال بار و پیدا کردن مسافر اینترنتی درست بر عکس ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود عمل میکنند ، و شغلهای حمل و نقل کلان را فاقد توجیه اقتصادی نموده اند