رانندگان ترانزیت مدعی شدند:
◄ هیج سفارتی به رانندگان ایرانی ویزا نمی دهد
شماری از رانندگان ترانزیت ایرانی مدعی شدند به جز سفارت ایتالیا، هیج سفارتخانه اروپایی به رانندگان ایرانی ویزا نمی دهد.
شماری از رانندگان ترانزیت ایرانی مدعی شدند به جز سفارت ایتالیا، هیج سفارتخانه اروپایی به رانندگان ایرانی ویزا نمی دهد.
به گزارش تین نیوز ، تعدادی از رانندگان ترانزیت ایرانی که در مسیر اروپا فعالیت می کنند، در تماس با خبرنگار ما از بروز مشکلات شدید اخذ ویزا برای سفر به اروپا خبر دادند.
بیشتر بخوانید:
آنان در گفت و گو با خبرنگار ما ادعا کردند: تنها سفارتی که به رانندگان ویزای ترانزیت می دهد ایتالیاست و این سفارت کمتر از 100 (حداکثر 70 نفر) راننده را در ماه پذیرش و از این تعداد نیز نیمی را به بهانه های مختلف رد می کند.
این رانندگان تاکید کردند که به همین دلیل گاهی برای اخذ ویزای ترانزیت اروپا حتی 11 ماه یا بیشتر در نوبت اخذ ویزا هستند.
به گفته آنان، در غیاب رانندگان ترانزیت ایرانی که در انتظار اخذ ویزای اروپا در مسیرهای دیگر تردد می کنند، کالاها از ایران با ناوگان پلاک گرجستان، ترکیه و .. ترانزیت می شود.
آنان همچنین تاکید می کنند که برخی رانندگان ترانزیت با توجه به مشکلات اخذ ویزای اروپا ، اجبارا به روسیه سفر و با اخذ ویزای روسیه امرار معاش می کنند اگرچه در کشور روسیه نیز مشکلات زیادی رانندگان ایرانی وجود دارد.
این رانندگان یکی از مشکلاتی که در روسیه با آن مواجه هستند را عدم پذیرش EPD صادر شده توسط ایران ذکر و عنوان کردند: چون ای پی دی ایران الکترونیکی نبوده و مورد قبول گمرک روس ها نیست، رانندگان ایرانی به یک شرکت در کشور آذربایجان مراجعه کرده و با التماس و هزینه زیاد، کارنه تیر الکترونیکی دریافت می کنند.
به گفته آنان، متاسفانه با وجود پیشرفت های الکترونیکی صورت گرفته در ایران EPD الکترونیکی صادر نمی شود و به همین دلیل روسیه کارنه تیر ایران را قبول نمی کند.
پیش از این نیز تعدادی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای بین المللی کالا از پرداخت مبالغ هنگفتی بابت عبور از خاک ترکیه به گمرک این کشور خبر داده و در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کردند: به ازای هرچند کیلومتری که از خاک ترکیه عبور کنند مجبور به پرداخت تن کیلومتر آن هم نه به لیر بلکه به یورو هستند و هرچقدر طول مسیر و میزان تردد بیشتر باشد این مبلغ نیز افزایش می یابد.
به گفته رانندگان ترانزیت، برای مثال یک کامیون ایرانی برای رفتن به بلغارستان و در هنگام خروج از خاک ترکیه باید برای رفت و برگشت 520 تا 530 یورو هزینه پرداخت کند که چیزی معادل 28 تا 30 میلیون تومان است.
به گزارش تین نیوز در آن زمان رانندگان ترانزیت همچنین عنوان کرده بودند: اقدام ترکیه با توجه به شرایط فعلی کشور اتخاذ شده است که به دلیل مشکلات موجود در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان امکان دسترسی ایران به مسیر ترانزیتی اروپا به عنوان مسیر جایگزین وجود ندارد و ایران در حال حاضر تنها از طریق کشور ترکیه می تواند به اروپا دسترسی پیدا کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.