| کد خبر: 73896 |

مشکلات را شناسایی کنیم

تین نیوز | محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران درباره واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی در شبکه تلگرام خود نوشت: یکی از مسائلی که ذهن من را درگیر کرده، گزارش مهندس علی عبدالعلی‌زاده درباره نحوه واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است.

با توجه به لزوم اجرایی شدن طرح واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی، مدتی پیش از مهندس عبدالعلی‌زاده خواستیم مسئولیت پیگیری این موضوع را بر عهده بگیرند. در نشست کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی که به‌تازگی برگزار شد گزارش ایشان را شنیدیم که مهم و پر محتوا بود.
براساس این گزارش، در حال حاضر ۳ نوع طرح وجود دارد:

نخست: طرح‌هایی که توجیه فنی و اقتصادی دارند و بخش خصوصی می‌تواند اجرای این طرح‌ها را برعهده گیرد. واگذاری این‌گونه طرح‌ها می‌تواند از طریق مزایده باشد و خب طبیعی است که باید به بالاترین پیشنهاد واگذار شود. دوم طرح‌هایی که شک داریم تا پایان پروژه، توجیه اقتصادی داشته باشند یا خیر که به اعتقاد ایشان، دراین گونه طرح‌ها باید دولت تضمین خرید خدمت را همراه با واگذاری به متقاضی داده و اطمینان لازم را ایجاد کند. سوم طرح‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند و باید درحال حاضر کنار گذاشته شوند و در مراحل بعدی مورد رسیدگی قرار گیرند. و اما برای شروع عملیات اجرایی، کمیته زیر نظر آقای عبدالعلی‌زاده درحال تدوین آیین‌نامه‌ای برای ارائه به دولت است و آن چه مهم به نظر می‌رسد این است که اگر دولت موافقت کند، کار انتقال پروژه‌هایی که در دسته نخست جا دارند می‌تواند تا پایان امسال عملیاتی شود که عملا مسیر برای این واگذاری‌ها هموار خواهد شد. قرار شد برای اطمینان از نحوه واگذاری‌ها و پیشگیری از برداشت‌های سلیقه‌ای، ماده واحده‌ای تنظیم کنیم و به دولت پیشنهاد دهیم تا در برنامه ششم گنجانده شود. به نظر می‌رسد با شروع عملیات واگذاری، رفته‌رفته باید مشکلات را هم شناسایی کنیم تا با تعامل با دولت، در جهت رفع آن اقدام لازم انجام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.