| کد خبر: 268945 |

با این درهای دیجیتال در لحظه سفر کنید + عکس

یک شرکت اروپایی قصد دارد با کمک «پرتال های دیجیتال» (Digital Portals) پل هایی را در سراسر جهان بسازد که عابران شهرهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تین نیوز

یک شرکت اروپایی قصد دارد با کمک «پرتال های دیجیتال» (Digital Portals) پل هایی را در سراسر جهان بسازد که عابران شهرهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این پرتال ها تکنولوژی جدیدی است که مردم را در شهرهایی که کیلومترها از هم فاصله دارند، به هم متصل می کند. 

 

این پروژه که «پرتال» (Portal) نام دارد، در حال حاضر ماموریت جهانی خود را با دو «در دیجیتال» در شهر «ویلنیوس» واقع در لیتوانی و شهر «لوبلین» واقع در لهستان آغاز کرده است. پرتال ها شامل یک صفحه نمایش بزرگ، چند دوربین و پخش زنده از این دو شهر است که بیش از ۴۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند اما می توانند در لحظه با یکدیگر تعامل داشته باشند. این پرتال های دیجیتال در مرکز شهر ویلنیوس و میدان اصلی شهر لوبلین قرار دارند تا توجه عابران را به یکدیگر جلب کنند.

orsKGxadZ9FI

بنیاد غیرانتفاعی «بندیکتاس گیلیس» (Benediktas Gylys) یک سرمایه گذار فرشته، این پروژه را در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کرده است. بندیکتاس گیلیس، رئیس این بنیاد، معتقد است که پرتال ها نماد «پلی» برای اتحاد است و از مردم دعوت می کند تعصبات و اختلافات گذشته را فراموش کنند.

 

دانشگاه فنی ویلنیوس پنج سال گذشته را صرف توسعه این پرتال های دیجیتال کرده است و به نظر می رسد با کمک بنیاد بندیکتاس گیلیس، تیم پرتال قصد دارد در آینده این پرتال های دیجیتال را در شهرهای بیشتری نصب کند. گفته می شود که در دیجیتالی بعدی «ریکیاویک»، پایتخت ایسلند، و ویلنیوس و همچنین «لندن» و ویلنیوس را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

g2F4HxztFxvL

وب سایت پرتال از مردم سراسر جهان خواسته است تا شهرهایی که دوست دارند این پرتال ها آنجا نصب شوند را معرفی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر  به وب سایت پرتال مراجعه کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.