| کد خبر: 265596 |

۵ کشور با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان

حمل و نقل ریلی یک صنعت پویاست که ترکیبی منحصر به فرد از کارایی، اتصال و پایداری ارائه می دهد و آن را به جزئی ضروری از زیرساخت های حمل و نقل مدرن تبدیل می کند.

تین نیوز

حمل و نقل ریلی یک صنعت پویاست که ترکیبی منحصر به فرد از کارایی، اتصال و پایداری ارائه می دهد و آن را به جزئی ضروری از زیرساخت های حمل و نقل مدرن تبدیل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزایتو، بازار جهانی حمل و نقل ریلی با افزایش شهرنشینی، پیشرفت های فناوری و نگرانی های زیست محیطی، آماده رشد هرچه بیشتر است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۵ کشور دارای بزرگترین شبکه ریلی در جهان بپردازیم.

رده بندی ۵ کشور با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان

۵. کانادا

طول شبکه ریلی: ۴۹,۴۲۲ کیلومتر

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. با یک سیستم راه آهن بزرگ و توسعه یافته که عمدتاً بر حمل بار متمرکز است، کانادا در میان ۵ کشور برتر دارای بزرگترین شبکه های ریلی در جهان قرار دارد. بر اساس داده های گزارش شده اخیر، کانادا دارای شبکه راه آهن به طول ۴۹,۴۲۲ کیلومتر است.

رده بندی ۵ کشور با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان

۴. هند

طول شبکه ریلی: ۶۵,۵۵۴ کیلومتر

هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و حمل و نقل ریلی یکی از روش های مهم حمل و نقل کالا و مردم در این کشور است. در حالی که راه آهن دولتی هند (IR) اپراتور اصلی عملیات ریلی در هند است، سایر شرکت های دولتی محلی نیز راه آهن های حومه ای و شهری مختلف را در سرتاسر این کشور اداره می کنند. طول کل شبکه ریلی هند حدود ۶۵,۵۵۴ کیلومتر است.

رده بندی ۵ کشور با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان

۳. روسیه

طول شبکه ریلی: ۸۵,۴۹۴ کیلومتر

روسیه از نظر مساحت بزرگترین کشور جهان است. حمل و نقل ریلی در روسیه هم بار و هم مسافر را جابه جا می کند و آن را در جایگاه سومین شبکه بزرگ ریلی جهان قرار می دهد. روسیه با ۸۵,۴۹۴ کیلومتر شبکه ریلی در میان ۳ کشور برتر دارای بزرگترین شبکه ریلی در جهان قرار دارد.

رده بندی ۵ کشور با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان

۲. چین

طول شبکه ریلی: ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر

چین در میان بزرگترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان قرار دارد. این کشور دارای طولانی ترین شبکه راه آهن پرسرعت (HSR) در جهان است. تقریباً تمام عملیات ریلی در چین در حیطه اختیارات شرکت راه آهن دولتی چین، محدود است. راه آهن چین با طول کلی ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر در رتبه دوم فهرست کشورهای دارای بزرگترین شبکه راه آهن در جهان قرار دارد.

رده بندی ۵ کشور با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان

۱. ایالات متحده آمریکا

طول شبکه ریلی: ۲۹۳,۵۶۴ کیلومتر

ایالات متحده با شبکه ریلی ۲۹۳,۵۶۴ کیلومتری در صدر فهرست کشورهای با بزرگترین شبکه راه آهن در جهان قرار دارد. خدمات ریلی گزینه های حمل و نقل انبوه را برای مسافران در اکثر شهرهای بزرگ ایالات متحده، به ویژه در امتداد ساحل شرقی فراهم می کند. در حالی که خدمات مسافری بین شهری زمانی نقشی حیاتی در شبکه حمل و نقل این کشور ایفا می کرد، در قرن بیستم زمانی که سفرهای هوایی تجاری و سیستم بزرگراه های بین ایالتی به عنوان جایگزین های راحت تر ظاهر شدند، به تدریج از اهمیت آن کاسته شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اعداد مطرح شده اصلا درست نیستند

  • ناشناس 0 1

    ایران باید صد هزار کیلومتر راه آهن برقی ۲۵ هزار کیلومتر قطارسریع السیر داشته باشد به علاوه ۳ هزار کیلومتر مترو داشته باشه
    باید سیصد میلیون تن بار در سال حمل و نقل کنه
    ۲۵ هزار کیلومتر آزاد راه و صدهزار کیلومتر بزرگراه و دویست هزار کیلومتر راه اصلی بعلاوه یک ملیون کامیون و اتوبوس هم نیازه
    ۲۰۰ فرودگاه هم نیازه