| کد خبر: 257794 |

چرا برزیلی ها دوست ندارند این جاذبه ها را کسی ببیند؟

دیدنی های برزیل که کمتر کسی آنها را می شناسد!

تعداد مسافران و گردشگرانی که به برزیل سفر می کنند به قدری زیاد هستند که مردم این کشور دیگر نمی خواهند جاذبه های کشور خود را به سایر مردم نشان بدهند. از طبیعت شگفت انگیز گرفته تا بناهای تاریخی و بسیاری جاهای دیدنی دیگر در برزیل است که می تواند شما را حیرت زده کند.

تین نیوز

دیدنی های برزیل به قدری زیبا و دیدنی هستند که در سال هزاران هزار مسافر را به این کشور جذب می کنند. تعداد مسافران و گردشگرانی که به برزیل سفر می کنند به قدری زیاد هستند که مردم این کشور دیگر نمی خواهند جاذبه های کشور خود را به سایر مردم نشان بدهند. از طبیعت شگفت انگیز گرفته تا بناهای تاریخی و بسیاری جاهای دیدنی دیگر در برزیل است که می تواند شما را حیرت زده کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، اگر قصد دارید تا در تعطیلات امسال به همراه خانواده یا دوستان خود به یکی از زیباترین کشورهای جهان، برزیل سفر کنید، باید حتما یک برنامه سفر خوب داشته باشید تا بتوانید از بیشتر جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین جاهای دیدنی برزیل و جاذبه های توریستی این شهر آشنا کنیم.

مجسمه مسیح منجی از دیدنی های برزیل در ریو دو ژانیرو

مجسمه مسیح منجی برزیل

یکی از مشهورترین دیدنی های برزیل، مجسمه مسیح منجی است. در واقع می توان گفت که این مجسمه به نوعی نماد شهر ریودوژانیرو محسوب می شود. این مجسمه زیبا و نمادین درست در بالای کوه کورکووادو و توسط پاول لندووسکی ساخته شده است. مجسمه مسیح منجی از پایین شهر هم به خوبی دیده می شود. اما برای رسیدن به آن و دیدن آن از نزدیک باید حتما به بالای کوه بروید.

می توانید با استفاده از اتوبوس یا قطار به بالای کوه رفته و از این مجسمه دیدن کنید. بهترین زمان بازدید از مجسمه مسیح منجی اوایل صبح یا هنگام غروب آفتاب است. اولین دلیل این است که می توانید طلوع یا غروب آفتاب را از بلندای کوه و درست در کنار مجسمه مسیح منجی تماشا کنید. دومین دلیل هم این است که در سایر ساعت های روز تورهای زیادی به این منطقه می آیند و اطراف مجسمه بسیار شلوغ می شود.

برازیلیا نماینده معماری مدرن در برزیل

شهر برازیلیا برزیل

شهر برازیلیا حدود ۴۰ سال پیش ساخته شده تا جای ریودوژانیرو را گرفته و پایتخت برزیل شود. این شهر یک شهر جدید است و تمامی ساختمان ها و بناهایی که در آن ساخته شده معماری مدرن و شگفت انگیزی دارند. اگر به بازدید از مکان ها مدرن، موزه های شگفت انگیز، باغ های ملی زیبا و چشیدن بهترین غذاهای برزیل علاقه داشته باشید، پایتخت این کشور می تواند بهترین گزینه برای سفر باشد. در این شهر مراکز خرید بسیار مدرن و پیشرفته ای هم وجود داشته که مسافران می توانند از آن بازدید کنند.

ساحل کوپاکابانا یکی از جاهای دیدنی برزیل

ساحل کوپاکابانا برزیل

ساحل کوپاکابانا یکی از مشهورترین سواحل جهان و یکی از زیباترین دیدنی های برزیل است. این ساحل ۴ کیلومتری کاملا در اختیار عموم قرار گرفته و تمامی هتل های اطراف آن در سمت دیگر جاده قرار دارند. این یعنی هیچ هتلی هیچ بخشی از این ساحل را به صورت اختصاصی برای مهمانان خود در نظر نگرفته است. زمانی که وارد این ساحل می شوید می توانید انرژی خوب و آرامشی که از دریا می گیرید را حس کنید.

اگر به دنبال یک سفر آرامش بخش هستید تا خستگی کار و مشغله های زندگی را از شما دور کند، ساحل کوپاکابانا یکی از بهترین جاهای دیدنی برزیل برای شما خواهد بود. در این ساحل رستوران و کافه های بسیاری هم برای مسافران در نظر گرفته شده است. 

 

کوه شوگرلوف یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی برزیل در ریو دو ژانیرو

کوه شوگرلوف برزیل

کوه شوگرلوف یا کله قندی را می توان از تمامی مناطق شهر مشاهده کرد. به دلیل شباهت این کوه با یک قرص نان، این نام بر روی آن گذاشته شده است. برای رسیدن به این کوه باید با استفاده از تله کابین به بالای کوه شوگرلوف بروید. خود سفر بین دو کوه با تله کابین می تواند یکی از بهترین سرگرمی ها برای شما باشد. زمانی که سوار تله کابین می شوید می توانید طبیعت سرسبز و شگفت انگیز اطراف این منطقه را به خوبی مشاهده کنید.

یک از بهترین تفریحاتی که مسافران در کوه شوگرلوف دارند، تماشای غروب و طلوع آفتاب است. شما می توانید به راحتی و به تنهایی از این کوه دیدن کنید، اما با این وجود پیشنهاد می شود که یک فرد آشنا به محیط را همراه خود داشته باشید. چرا که اگر به اعماق طبیعت این کوه بروید پیدا کردن راه برگشت ممکن است کمی سخت باشد. در اطراف کوه مکان های دیدنی بسیاری وجود داشته که شما می توانید از آن ها هم دیدن کنید.

موزه فردا یکی از عجیب ترین دیدنی های برزیل

موزه فردا برزیل

موزه فردا یکی از زیباترین و در عین حال عجیب ترین موزه هایی است که در سال ۲۰۱۵ توسط سانتیاگو کالاتراوا در مرکز شهر ریو دو ژانیرو ساخته شد. این موزه زیبا هر ساله توجه مسافران زیادی را به خود جلب می کند. معماری بیرونی این موزه روی تکنولوژی و تاثیرات آن بر رو زندگی مردم تمرکز دارد. در معماری این موزه به مشکلات جهانی زیادی مانند گرم شدن زمین و تغیرات آب و هوایی اشاره شده است. داخل موزه به ۵ بخش اصلی به نام های فضا، زمین، عصر جدید (آنتروپوسن)، فردا و ما دسته بندی شده است.

هر کدام از این بخش ها نهایت سعی خود را دارد تا بازدید کنندگان را با ارتباط انسان ها و تاثیر آن ها بر اطراف خود آشنا کند. یکی از بهترین بخش های موزه یک صفحه نمایش بزرگ است که بازدید کنندگان را در سفری کوتاه با تاریخچه زمین آشنا می کند. بازدید از موزه فردا هنگام سفر به ریو دو ژانیرو به تمامی مسافران پیشنهاد می شود.

کلیسای جامع سنت سپاستین از دیدنی های ریو دو ژانیرو

کلیسای جامع سنت سپاستین برزیل

کلیسای جامع سنت سپاستین در سال ۱۹۷۹ توسط ادگار د اولویرا ساخته شد و امروزه یکی از دیدنی های برزیل محسوب می شود. با وجود این که این کلیسا یک مکان مقدس است، اما بیشتر مسافران به خاطر بازدید از معماری زیبای این کلیسا از آن دیدن می کنند. معماری کلیسا به گونه ای است که از بیرون شما را به یاد اهرام ثلاثه مصر می اندازد. زمانی که از بیرون به این کلیسا نگاه می کنید، شبیه یک هرم بزرگ و مدرن است. گفته می شود که معماری این کلیسا یادآور آغوش مسیح است که ریو دو ژانیرو را در بر گرفته است. زمانی که داخل این کلیسا پا بگذارید، طراحی مینیمال آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

کلیسای جامع سنت سپاستین برزیل

شیشه های رنگی پنجره ها نور را به صورتی در زمین کلیسا پخش می کند که به تمامی بازدید کنندگان حس روحانی ورود به یک مکان مقدس را بدهد. حتی اگر مسیحی یا مذهبی هم نباشید، بازدید از این کلیسای جامع به شما توصیه می شود. چرا که معماری این کلیسا می تواند هر بازدید کننده ای را شگفت زده کند.

پلورینو سالوادور از دیدنی های برزیل

پلورینو سالوادور برزیل

پلورینو سالوادور یکی از زیباترین شهرهای برزیل است که توسط یونسکو به عنوان مرکز فرهنگ جهان معرفی شده و در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است. محال است که به این منطقه وارد شوید و عاشق ساختمان های رنگارنگ و حال و هوای قدیمی و شاد شهر نشوید. در این شهر تاریخی میزان جرم و جنایت بسیار پایین بوده و رفاه زندگی مردم بسیار بالاست. معروف ترین بنایی که در این شهر ساخته شده است کلیسای سائو فرانسیسکو در قرن ۱۸ است. این کلیسا یکی از زیباترین معماری ها را دربین بناهای شهر داشته و نماینده بسیار مناسبی برای نمایش معماری پرتغالی ها به سایر مردم است. اگر به برزیل سفر می کنید و دوست دارید که از یکی از شهرهای زیبای آن دیدن کنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از پلورینو سالوادور برزیل است.

جنگل های آمازون از جمله دیدنی های برزیل

حنگل های آمازون

اگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید، جنگل های آمازون می توانند بهترین جاذبه گردشگری برزیل برای شما باشند. برای بازدید از جنگل های آمازون در برزیل می توانید سوار یک قایق شده و پس از طی کردن یک مسیر ۲۰ کیلومتری به قلب جنگل های آمازون خواهید رسید. بازدید از جنگل های آمازون درست مانند وارد شدن به یک دنیای دیگر است. زمانی که به این جنگل پا بگذارید وارد یک اکوسیستم متفاوت و قلمروی حیوانات شده اید. در این جنگل می توانید گونه های مختلفی از حیوانات و پرندگان وحشی مانند انواع طوطی های رنگارنگ را مشاهده کنید. بازدید از جنگل های بارانی آمازون در برزیل به تمامی مسافران این کشور پیشنهاد می شود.

باغ گیاه شناسی ریو دو ژانیرو از جاذبه های دیدنی برزیل

یکی از زیباترین دیدنی های برزیل باغ گیاه شناسی این کشور در ریودوژانیرو است که در سال ۱۸۰۸ ساخته شد. دستور ساخت این باغ را پادشاه جان ششم از پرتغال داد و هدف اصلی از ساخت آن پرورش ادویه و گیاهان مختلف برای غذا بود. اما رفته رفته کاربری این باغ تغییر کرد و امروزه از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی برزیل یاد می شود. اگر به گونه های گیاهی مختلف علاقه داشته باشید، این باغ بزرگ شما را شگفت زده خواهد کرد. باغ به بخش های مختلفی تقسیم شده کهج گیاهان مناطق مختلف را به شما نشان خواهد داد.

در موزه باغ می توانید گیاهان خشک شده مختلف را مشاهده کنید و در کتابخانه آن انواع کتاب های مختلف درباره گونه های گیاهی را مطالعه کنید. برای این که بتوانید از تمامی این باغ دیدن کنید، بی شک باید یک روز کامل وقت بگذارید.

پله های سلارون یکی از جاذبه های گردشگری برزیل در ریو دو ژانیرو

پله های سلارون برزیل

پله های سلارون یکی از زیباترین دیدنی های برزیل برای افرادی است که به فعالیت های بدنی علاقه دارند. اگر می خواهید هم پیاده روی کنید و هم از جاذبه های گردشگری ریو دو ژانیرو لذت ببرید، این پله ها بهترین گزینه برای شما هستند. پله های سلارون شامل ۲۱۵ پله رنگارنگ می شوند که از محله لاپا شروع شده و تا محله سانتا ترزا در بالای تپه سانتا ترزا ادامه خواهد داشت. در ابتدا این پله ها رنگارنگ و زیبا نبودند، تا این که جرج اسلارین شروع به تزئین این پله ها با کاشی هایی که از سراسر جهان گردآوری شده بودند کرد.

ابتدا این کار را با پله هایی که از درب منزل او گذر می کردند انجام داد و رفته رفته تمامی پله ها با کاشی های رنگارنگ تزئین شدند. امروزه اگر به این پله ها بروید می توانید علاوه بر این کاشی ها، نقاشی های هنرمندان مختلف را مشاهده کنید.

اتاق مطالعه سلطنتی پرتغالی ها در قلب ریو دو ژانیرو

اتاق مطالعه سلطنتی پرتغالی ها برزیل

اگر به دنبال خاص ترین دیدنی های برزیل هستید، حتما سری به این کتابخانه زیبا بزنید. این کتابخانه در سال ۱۸۳۷ توسط برخی از مهاجرین پرتغالی ساخته شد و هدف اصلی از ساخت آن زنده نگه داشتن زبان پرتغالی بود. در این کتابخانه می توانید کتاب های قدیمی زیادی به زبان پرتغالی پیدا کنید. کلکسیون کتاب های این کتابخانه به بیش از ۳۵۰ هزار نسخه رسیده و رسما بزرگترین کلکسیون کتاب پرتغالی در خارج از کشور پرتغال محسوب می شود.

حتی اگر به دیدن این کتاب ها علاقه ای هم نداشته باشید، معماری این بنا می تواند یک مشوق عالی برای شما باشد تا سری به این کتابخانه بزنید. این کتابخانه یک بنای معمولی نبوده و از ساختار بیرونی آن گرفته تا طراحی داخلی آن کاملا خاص بوده و معماری سال های ۱۸۰۰ را به نمایش می گذارد. بازدید از این کتابخانه به تمامی مسافرانی که به ریو دو ژانیرو برزیل سفر کرده اند پیشنهاد می شود.

آبشارهای ایگوسوا، بزرگترین آبشار جهان در برزیل

آبشارهای ایگوسوا برزیل

یکی دیگر از زیباترین و شگفت انگیزترین جاهای دیدنی برزیل، آبشارهای ایگوسوا در مرز بین برزیل و آرژانتین هستند. این منطقه توسط یونسکو به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی جهان معرفی شده است. در این منقطه بیش از ۲۰۰ آبشار وجود دارد که بزرگترین آن ها آبشار گلوی شیطان است. همچنین در اطراف آبشارهای ایگوسوا هم می توان از منطقه محافظت شده و پارک ملی برزیل دیدن کرد. در این پارک گونه های جانوری بسیار زیادی وجود دارد که در طبیعت وحشی خود بدون دخالت انسان ها زندگی می کنند. پارک های اطراف این آبشار جزو محدوده محافظت شده برزیل هستند و شکار در آن ها ممنوع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.