بازدید سایت : ۳۸۱۲۳
نتایج مطالعات ABI Research نشان می‌دهد:

قوانین، ائتلاف‌ها و وسایل نقلیه خودراننده محرکی برای استقرار فناوری V۲X مشارکتی تا سال ۲۰۲۰ هستند

قوانین، ائتلاف‌ها و وسایل نقلیه خودراننده محرکی برای استقرار فناوری V۲X مشارکتی تا سال ۲۰۲۰ هستند

 

نفوذ جهانی تجهیزات V2X در خودروهای جدید تا سال 2027 به 62 درصد و تعداد کل دستگاه های V2X مبتنی بر فناوری ارتباطی DSRC نیز تا سال 2017 به 423 میلیون عدد خواهد رسید.
 
دومینیک بونته مدیر بخش تجارب جهانی شرکت ABI Research می گوید: «فناوری V2X زمان درازی در راه بوده است، لیکن ساعات افتخارآمیز آن حداقل بر حسب چارچوب های زمانی صنعت خودرو در همین نزدیکی هاست. تصمیم وزارت حمل ونقل آمریکا بر قانونی ساختن ارتباطات خودرویی و رویکرد داوطلبانه اروپا به این فناوری از طریق ائتلاف C2C-CC با تفاهم نامه ای که میان 12 سازنده بزرگ خودرو امضاشده و آن ها را متعهد به استقرار فناوری تا سال 2015 نموده است، بازار V2V را با سرعت به پیش خواهد راند. علاوه بر این، تحولات شتابان در رانندگی خودکار بر آتش علاقه به فناوری V2X خواهد دمید تا بخشی حیاتی از افزونگی و قابلیت اعتماد این فناوری باشد».
 
درحالی که زیست بوم V2X هنوز کوچک است، تعدادی از تأمین کنندگان رده اول خودرو و عرضه کنندگان نیمه هادی ها و ماژول های الکترونیکی برای آزمایش و اثبات عملکرد راه حل های ابداع شده به صف شده اند:
Autotalks، Cohda Wireless (NXP)، Qualcomm، Continental، Bosch، Hitachi، Denso، Visteon، Kapsch،  Arada Systems ،Delphi ،Savari و DGE برخی از این شرکت های معروف هستند.
 
اما این رویداد تنها به تدارک فناوری درون خودرو (واحدهای OBU) خلاصه نمی شود. توان بالقوه کامل سامانه های مشارکتی تنها وقتی جامه عینی به خود خواهد پوشید که واحدهای کنار جاده ای (RSU) به چراغ های راهنمایی، تیرهای چراغ برق، تابلوهای دیجیتالی، دروازه های پرداخت عوارض و ساختمان ها متصل شده و امکان ارتباطات و تبادل خدمات میان خودرو و زیرساخت (V2I) را فراهم کنند. موسسه ABI Research پیش بینی می کند گسترش فناوری V2I به دنبال اولین استقرار گسترده فناوری V2V در انتهای این دهه آغاز گردد و تخمین زده است که تا سال 2030 بیش از 1.92 میلیون واحد RSU در سراسر دنیا نصب شده باشد.
 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.