| کد خبر: 11979 |

کمربندی شیراز تا پایان سال ۹۳ ترمیم می شود

وی تصریح کرد: کمربندی شهر شیراز تا پایان سال 93 ترمیم و به شهرداری شیراز داده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه کمربندی شهر شیراز تا پایان سال ۹۳ ترمیم می شود، گفت: مهم ترین پروژه از لحاظ استراتژیک بزرگراه شیراز-اصفهان است که تا امروز به طور میانگین ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.
 هوشنگ عشایری با اشاره به اولویت دولت جدید در بخش راه و شهرسازی اظهار کرد: در دولت قبلی اولویت اصلی در بخش شهرسازی با مسکن مهر بود، اما در این دولت ضمن پرداختن به مسکن مهر به موضوع تدوین طرح جامع استان ها  اهمیت ویژه ای داده شده است.
 عشایری خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی فارس توانسته است از 120هزار مسکن مهر تعریف شده در سطح استان نزدیک به 60 درصد واگذار کند و 40 درصد باقی مانده را که حدود 50 هزار مسکن است تا آخر امسال تحویل می دهد.
 مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به کمبود مسکن در سطح استان فارس گفت: براساس آمار 47 هزار واحد باید  در شهر شیراز ساخته شود که عرضه و تقاضا به عدد یک برسد.
 عشایری بیان کرد: عوارض پرداختی هر خانواده در سال به  شهرداری  به اندازه خرید فست فود یک خانواده در یکسال هم نیست و با این عوارض نمی توان شهر را آباد و توسعه یافته کرد.
 وی با بیان اهمیت توجه به توسعه سومین حرم اهل بیت گفت: توسعه حرم شاهچراغ  در مساحتی در حدود 57 هکتار  برنامه ریزی شده که 20 هکتار از این مجموعه امکان مذهبی و زیارتی را شامل می شود.
 عشایری با اشاره به همت مسئولان استان برای توسعه هر چه سریع تر حرم حضرت شاهچراغ (ع) خاطر نشان کرد: برای توسعه حرم مطهر حدود 600 میلیارد  تومان اعتبار لازم است.
 وی بیان کرد: بیمارستان های حضرت زینب(س) فسا و جهرم  و مرکز توانبخشی و بیمارستان ویژه شیراز را در دست احداث داریم.
 عشایری با اشاره به مهم ترین طرح راه سازی در استان فارس گفت: مهم ترین پروژه از لحاظ استراتژیک بزرگراه شیراز-اصفهان است که تا امروز به طور میانگین 17 درصد پیشرفت داشته است.
 مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به ورود  استان فارس در طرح های جامع کشوری خاطر نشان کرد: طرح کمربندی شرقی اصفهان را در حال بررسی داریم که این آزاد راه  مسیر شیراز - تهران را 200 کیلومتر نزدیک تر می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.