| کد خبر: 130691 |

فرمت MP3 به زودی بازنشسته خواهد شد

تین نیوز
با وجود اینکه ده‌ها فرمت مختلف برای فایل‌های صوتی وجود دارد، MP3 محبوبترین فرمت فایل های صوتی به دلیل سایز آن و هم چنین پشتیبانی بسیار از پلیرها و نرم افزارها از آن است. با این حال به نظر می ‌رسد که محبوبیت این فرمت به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

 

وب سایت تک شات: با وجود اینکه ده‌ها فرمت مختلف برای فایل‌های صوتی وجود دارد، MP3 محبوبترین فرمت فایل های صوتی به دلیل سایز آن و هم چنین پشتیبانی بسیار از پلیرها و نرم افزارها از آن است. با این حال به نظر می ‌رسد که محبوبیت این فرمت به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود زیرا خالقان فرمت MP3 اعلام کرده‌اند که به زودی مجوز برخی پتنت‌های خاص مربوط به MP3 را باطل خواهند کرد.

 

فرمت MP3 به زودی بازنشسته خواهد شد

 

موسسه The Fraunhofer Institute for Integrated Circuits این خبر را در وب سایت خود اعلام کرده و خلاصه شده اعلانیه آنها نشان می‌دهد که فرمت Mp3 دیگر پشتیبانی نخواهد شد. دلیل بازنشته شدن این فرمت هم این است که با وجود محبوبیت آن، امروزه راهکارهای بهتر و جدیدتری برای ذخیره موسیقی در جهان وجود دارند و طبیعی است که بازنشسته شدن Mp3 این فرصت را برای سایر روش‌ها فراهم می‌کند که در میان کاربران محبوب شوند.

این موسسه نوشته است: "با وجود اینکه در حال حاضر کدک‌های بسیار کارآمد با قابلیت‌های پیشرفته برای ضبط موسیقی وجود دارند، فرمت MP3 هنوز میان بسیاری از مصرف کنندگان محبوب است. با این حال بسیاری از سرویس‌های رسانه‌ای پیشرفته و مدرن برای مثال پخش زنده یا تلویزیون و رادیو از کدک‌های مدرن ISO-MPEG مانند خانواده ACC یا در نسل جدید MPEG-H استفاده می‌کنند. این فرمت‌ها می‌توانند قابلیت‌های متنوع‌تری را ارایه کنند و در مقایسه با MP3 کیفیت صوتی بالاتری را با نرخ بیت پایین‌تری ارایه کنند."

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.