بازدید سایت : ۵۷۲۶۱
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران مطرح کرد:

منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران منابع مالی را حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی در حمل‌ونقل دریایی کشور دانست.

منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی
تین نیوز
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی در حمل‌ونقل دریایی کشور است، گفت: با توجه به کمبود نیروی دریانورد و شرایط سخت کاری در حوزه دریایی و بندری، ‌نیازمند حمایت و همراهی حداکثری دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.
 
به گزارش تین نیوز ، مسعود پل‌مه درباره ضرورت حفظ و تسهیل جذب نیروی انسانی در حوزه دریایی و بندری و تامین منابع انسانی مورد نیاز حمل‌ونقل دریایی کشور، اظهار داشت:  در حوزه منابع انسانی مورد نیاز در حوزه دریایی با چالش و کمبود حدود ۵هزار دریانورد مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم جذابیت‌های لازم و کافی را فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: دریانوردان ی که روی شناورهای بزرگ کار می‌کنند بعضا تا ۶ ماه روی دریا و از خانواده و خشکی دور هستند لذا این شغل با مخاطرات و ریسک‌هایی همراه است و به همین دلیل باید تمامی زوایایی چنین شغلی مدنظر قرار گیرد و متناسب با سختی آن، حقوق و مزایای مناسب تعریف شود.
 
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه نیروهای متخصص در حوزه دریایی در سایر کشورها از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار هستند، عنوان کرد: در ایران اما شرایط به گونه دیگری است و دریانوردان از شرایط مالی و رفاهی مطلوبی بهره‌مند نیستند و در این زمینه باید اقدامات مطلوبی در دستورکار قرار گیرد.
 
مسعود پل مه با تاکید بر اینکه باید حقوق و مزایای کمی و کیفی مطلوب در اختیار علاقمندان به فعالیت در حوزه دریایی و به ویژه دریانوردی قرار گیرد، ‌اظهار داشت: خوشبختانه  از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم و باید به بخش خصوصی نگاه ویژه ای داشته باشیم و در راستای پیش‌برد فعالیت‌ها به این بخش، ‌ اعتماد کنیم چرا که به خوبی می‌تواند در راستای بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور و تامین منابع انسانی مورد نیاز کارگشا باشد.
 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دریایی و بندری در ایران مبتنی بر منابع انسانی است، گفت: حلقه مفقوده زنجیره تامین منابع انسانی مورد نیاز حمل‌ونقل دریایی کشور؛ تامین منابع مالی است و در شرایطی که کشور با تحریم اقتصادی روبرو است نیازمند نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی، بندری و فنی و مهندسی هستیم.
 
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه تامین منابع انسانی مورد نیاز حوزه دریایی، بندری، فنی و مهندسی نیازمند حمایت و همراهی صد درصدی دولت و مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر با خلاء قانون مواجه هستیم باید در راستای رفع این خلاء اقدام شود و در صورت نیاز با وضع قانون کاربردی یا اصلاح قانون موجود در راستای تسهیل جذب نیروی انسانی گام برداشت و در این بین نباید از ظرفیت ویژه بخش خصوصی مغفول ماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.