| کد خبر: 67403 |

در گفتگوی مدیرعامل راه آهن با تین نیوز عنوان شد:

◄ بازتعریف قطار حومه‌ای؛ از ورود ریل باس‌های خصوصی به ناوگان تا برنامه‌ریزی برای ایجاد یک شرکت مستقل

تین نیوز | مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اتصال قطارهای حومه ای، مترو و قطار در ایستگاه راه‌آهن تهران، گفت: ایجاد قطار حومه ای یک تجربه جدید در کشورما حساب می آید و کشور ما تجربه آن را ندارد.

 به گزارش تین نیوز، محسن پورسیدآقایی با اشاره به تاکیداتی که دولت بر راه اندازی قطارهای حومه ای دارد، به تین نیوز گفت: قطار حومه ای قطاری است که از خارج شهر وارد شود و مستقیم به داخل تونل های زیر شهر برود.

 وی با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه حمل و نقل، ایجاد مفاهیم جدید و اصولی برای بخش‌های مختلف است، ابراز داشت: بر این اساس  قطارهای حومه ای یک ترکیب از مترو در داخل شهر و راه آهن در بیرون شهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم خدمات دهی مناسبی در این بخش داشته باشیم، گفت: قطارهای حومه‌ای باید با دیگر قطارها به صورت یکپارچه دربیاید و ترمینال قطار سریع السیر حومه‌ای و خطوط مترو و راه آهن در یک مرکز مستقر شود که در این راستا راه آهن در حال انجام  اقدامات لازم است.

پورسیدآقایی در خصوص اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: اکنون در حال مطالعه هستیم تا برای پایان کار دولت  از سمت جنوب، مسیر هشتگرد کرج و اسلامشهر را به ایستگاه  تهران آورده و بعداز زیر زمین به مسیر پردیس وصل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان داشت: همچنین به دنبال ایجاد شرکت خاص قطارهای حومه‌ای هستیم و در این راستا پیشنهادی از سوی وزارت راه به معاونت ریاست‌جمهوری ارسال شده است تا نسبت به ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای در سیستم راه‌آهن اقدام شود.

وی در خصوص  تعیین‌تکلیف ریل‌باس‌های فعال در برخی از شرکت‌های ریلی ابزار کرد: هنوز مالکیت برخی از قطارهای حومه‌ای در اختیار شرکت‌ها نیست، اما تلاش می‌کنیم ریل‌باس‌هایی که در اختیار شرکت‌های خصوصی نظیر رجا است را خریداری کرده و به ناوگان شرکت قطارهای حومه‌ای وارد کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.