| کد خبر: 187283 |

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان :

◄ ارزیابی فنی بیش از 27000 ناوگان سنگین حمل و نقل جاده ای درمراکز معاینه فنی استان سمنان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان،از مراجعه بیش از 27000 ناوگان سنگین جاده ای به مراکز معاینه فنی استان طی سال 1397 خبر داد .

تین نیوز

 رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان،از مراجعه بیش از 27000 ناوگان سنگین جاده ای به مراکز معاینه فنی استان طی سال 1397 خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، مهدی رجایی فرد  با بیان اینکه در طی سال 97 بیش از 27000 مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی انجام شده است، اظهار داشت: 13 درصد از ناوگانی که به مراکز مراجعه نموده اند  بدلیل نقص فنی در آزمایشهای مربوطه مردود شناخته شده و موفق به اخذ تاییدیه در مرحله اول نگردیدند.

ایشان  با توجه به اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت حوادث جاده ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهدافی مثل  ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای ، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می نمایند.

رجایی فردبا اشاره به اینکه مراکزمعاینه فنی سنگین  استان سمنان رتبه هفتم کشوری را در شاخص تعداد مردودی ناوگان دارد ، اشاره کرد : در استان سمنان سه مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستانهای سمنان ، شاهرود و گرمسار فعالیت می‌کنند و کلیه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت مکانیزه انجام می گیرد.

وی با اشاره به افزایش 11 درصدی تعداد مراجعین به مراکز معاینه فنی سنگین استان در سال 97 نسبت به سال 96 ، افزود  :نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل انجام می شود و در صورت نیاز به تعویض دستگاه ها و یا بهره گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران این مراکز داده می شود .

شایان ذکر است دوره زمانی اعتبار برگه های  معاینه فنی صادره برای انواع وسایل نقلیه عمومی سنگین برون شهری با عمرکمتر از 10 سال  ۶ ماه  و برای ناوگانی با عمر بیش از ۱۰ سال سه ماه است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.