| کد خبر: 267193 |

بومی سازی قطعات الکترومکانیک مورد نیاز صنعت حمل ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت بازوکار از بومی سازی به روش مهندسی معکوس برخی از قطعات الکترومکانیکی مورد نیاز صنعت حمل ونقل ریلی از سوی این شرکت خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بازوکار از بومی سازی به روش مهندسی معکوس برخی از قطعات الکترومکانیکی مورد نیاز صنعت حمل ونقل ریلی از سوی این شرکت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، نادر استواری، مدیرعامل شرکت بازوکار اهم فعالیت های این شرکت در تامین نیاز صنعت حمل ونقل ریلی کشور را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت بازوکار با بیان اینکه قطعات تولیدی این شرکت، قطعات مشابه و مهندسی معکوس شده خارجی هستند، عنوان کرد: عمده تجهیزاتی که در این شرکت تولید می شوند، الکترومکانیک بوده و در اکثر مناطق راه آهن نصب و مورد استفاده واقع می شوند.

استواری اظهار کرد: از جمله این قطعات می توان به ماشین سوزن خط، چراغ های سیگنالینگ و قفل های چراغ اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بازوکار با اشاره به کیفیت قطعات تولیدی این شرکت، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۱۳۷۶ قطعات تولیدی این شرکت از خارج وارد می شدند؛ اما از این سال به بعد با مهندسی معکوس که از سوی این شرکت صورت پذیرفت، صنعت ریلی کشور به واردات این نوع از قطعات بی نیاز شد و این شرکت، قطعات مورد نیاز را همانند کیفیت قطعات خارجی تولید کرد.

استواری تصریح کرد: اکنون قطعات تولیدی این شرکت آمادگی صادرات به سایر کشورها را دارند؛ اما با توجه به اینکه این قطعات، بخشی از زنجیره قطعات ریلی هستند، به همین دلیل بازاریابی صادراتی آن وابسته به فعالیت شرکت های بزرگتر است تا ما نیز بخشی از آن را بتوانیم تولید کنیم.

وی تاکید کرد: صنعت تکرار و تجربه است. اگر امروزه زیمنس آلمان پس از ۲۰۰ سال به چینن جایگاهی دست یافته است، به دلیل کسب تجربه و تکرار آن است. ما نیز به عنوان یک شرکت تولیدی، اگر بازار لازم برای تولید را داشته باشیم، می توانیم به پیشرفت برسیم.

مدیرعامل شرکت بازوکار تصریح کرد: بازار ما راه آهن است. اگر راه آهن بتواند از تولیدکننده اش که ما هستیم خرید کند، ما نیز پیشرفت خواهیم کرد. در غیر این صورت، اینکه یک زمانی کار باشد و زمان دیگر نباشد، باعث می شود تا ما از اصل موضوع دور شویم و نتوانیم آن گونه که شایسته است، نسبت به تولید و تامین قطعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور اقدام کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.