| کد خبر: 42231 |

◄ احداثخط BRT بهشتی - مطهری، بدون مطالعه و غیرقانونی است / دعوت از تشکری هاشمی برای پاسخگویی

تین نیوز | عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: احداث خط تندرو اتوبوس خیابان بهشتی و مطهری بدون هیچ گونه مطالعه و رای شورای شهر به اجرا درآمده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد مهدی تندگویان در جلسه یکصد و سی و یکم شورای شهر تهران در قالب تذکر به شهردار تهران اظهار داشت: طی ارسال نامه ای به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام شد که احداث خط تندرو خیابان شهید بهشتی و خیابان شهید مطهری از نظر اعضای شورای شهر بدون هیچ گونه مطالعه و غیرقانونی صورت گرفته است.

وی افزود: متاسفانه این طرح بدون اینکه در برنامه پنج ساله و بودجه مصوب داشته باشد ابلاغ شده و پیمانکار شروع به ساخت ایستگاه ها کرده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه طول کل مسیر 7316 متر است گفت: در طول این مسیر حدود 23 تقاطع اصلی و 44 تقاطع فرعی به همراه 39 چراغ راهنمایی و رانندگی شامل 13 چراغ اصلی است.

تندگویان بیان کرد: بخش عمدهای از هر دو خیابان مذکور تبدیل به نمایشگاه اتومبیل شده و ایجاد خط تندرو موجب حذف پارک های حاشیه ای و اخلال در مراکز و نهادهای دولتی اطراف هر دو خیابان می شود.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که عده ای فقط برای جابجایی خود و بدون در نظر گرفتن منافع مردم دست به اجرای این پروژه زده اند.

تندگویان در پایان خاطرنشان کرد: طرح اولیه احداث خط BRT در خیابان شهید بهشتی و خیابان شهید مطهری ابتدا در خلاف جهت خیابان ها مطرح شده بود که با مخالفت شورا، طرح در مسیر هم جهت تغییر یافت که مجدد با مخالفت شورا روبرو شد و امیدواریم جلوی این طرح گرفته شود.

گفتنی است چمران، رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد تشکیل جلسه ای مشترک میان کمیسیون های معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل را در این خصوص داد که در نتیجه آن معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران برای پاسخگویی در این رابطه به شورای شهر دعوت شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    شما باید نگران رفت و امد مردم باشید نه نمایشگاه دارن اطارف آن دو خیابان

  • Mardom 0 0

    مگر بزرگراه سازی ها و تونل سازی ها در تهران با مطالعه انجام شده اند که حالا جنابان مدیران شهری بروند دنبال مطالعات آقای تند گویان؟!!! سیاست " خاکبازی " و " رساندن نان به پیمانکاران خودی " است!!!! حالا هر بلائی بر سر شهروند آمد، مهم نیست!!! واقعا که چه شهرداری نمونه ای تهران دارد!!!!!