| کد خبر: 9005 |

◄ آشنایی با انجمن بین المللی چراغ های دریایی(IALA)

انجمن بین المللی چراغ های دریایی در سال 1957 در فرانسه تاسیس شده است.

تین نیوز

انجمن بین المللی چراغ های دریایی با نام لاتین INTERNATIONAL ASSOCIATION OF LIGHTHOUSE AUTHORITIES، در سال 1957 در فرانسه تاسیس شده است.
به گزارش تین نیوز، به منظور تداوم بخشیدن به فعالیت های مربوط به چراغ های دریایی و علایم کمک ناوبری شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی چراغ های دریایی در هلند در سال ۱۹۵۵ که هر پنج سال یک بار برگزار می شد ، به اتفاق آراء تأسیس و دبیرخانه دایمی را مورد تصویب قرار دادند و متعاقب آن انجمن بین المللی چراغ های دریایی از سال ۱۹۵۷ رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.
این انجمن که مقر آن پاریس است، در حال حاضر دارای ۸۰ عضو وابسته از سازمان های مسئول چراغ های دریایی در سراسر جهان، ۲۷ عضو وابسته از بنادر مهم دنیا و حدود ۴۸ عضو از کارخانجات و موسسات تولیدکننده علایم کمک ناوبری به عنوان عضو صنعتی است.
 کشور ما در سال ۱۳۳۶ (۱۹۵۷) به عضویت این انجمن در آمد و از این تاریخ سازمان بنادر و کشتیرانی مسئول تأمین و نگهداری علایم و چراغ های دریایی در آب های ایران شد.
اعضای انجمن شامل اعضای ملی، اعضای اتحادیه های صنعتی و اعضای افتخاری است.
 

اهداف

اهداف انجمن عبارتند از:

۱- ارتقای همکاری و مساعدت بین اعضا

۲- ایجاد کمیته های فنی یا گروه های کار جهت مطالعه مشکلات خاص و نشر پیشنهادات یا استانداردها

۳- تشکیل کنفرانس ها و سمینارهای مربوط به کار خود

۴- جمع آوری و انتشار اطلاعات مربوط به فعالیت های اعضای خود و به همین ترتیب تشویق، پشتیبانی و معرفی پیشرفت ها از طریق یک فصلنامه

۵- تشویق اعضا جهت ایجاد سیستم های چند منظوره که در جهت حفظ محیط زیست دریایی می توانند مورد استفاده قرار گیرند

۶- افزایش کمک به سرویس ها یا سازمان های درخواست کننده کمک در چارچوب وسایل کمک ناوبری در زمینه های فنی، سازمانی یا آموزشی

۷- حفظ ارتباط با سازمان های بین الدولی، بین المللی و غیره و در صورت لزوم ارائه راهنمایی های تخصصی  

ارکان

ارکان انجمن عبارتند از :
مجمع عمومی: که متشکل از کلیه اعضا است و در خلال مدتی که نبایست بیش از پنج سال باشد و معمولاً همزمان با کنفرانس های انجمن برگزار می شود.

تصمیم گیری در مورد سیاست کلی انجمن و انتخاب اعضای شورا به عهده مجمع عمومی است.

شورا:
که شامل ۱۸ عضو انتخابی و ۲ عضو انتصابی است، توسط مجمع عمومی انتخاب می شود و مسئولیت اجرای سیاست های کمی انجمن، تصویب بودجه و مخارج سالانه انجمن و تصمیم گیری در مورد محل و زمان کنفرانس های انجمن و همچنین انتخاب دبیرکل به عنوان نماینده قانونی و رئیس انجمن به عهده شورا است.

کنفرانس:

انجمن هر چهار سال یکبار کنفرانس عمومی برگزار می کند. در این کنفرانس از تمامی اعضای انجمن و همچنین اعضای انتصابی که به وسایل کمک ناوبری کمک می کنند، جهت شرکت دعوت به عمل می آید.
در طی کنفرانس توسط کمیته اعضای صنعتی یک نمایشگاه صنعتی ترتیب داده می شود.

انجمن دارای کمیته های مختلفی است که عبارتند از :
- کمیته مهندسی
- کمیته عملیات
- کمیته رادیو ناوبری
- کمیته خدمات ترافیک شناورها
- کمیته اعضای صنعتی
کنفرانس های چهارگانه دریایی

این کنفرانس ها که عبارتند از:
۱- اکمل (ACMEL) یا دریای شمال
۲- مدمکون (MEDEMCON) یا دریای مدیترانه و حوزه خلیج فارس
۳- یوکمل (UKMEL)
۴- چاپرکن (JOPERCON) یا کنفرانس دریایی ژاپن، هند، پاکستان و خلیج فارس، به ترتیب در سال های ۱۹۵۴، ۱۹۶۷، ۱۹۵۴، ۱۹۶۳ توسط کشتیرانی های مختلف به طور داوطلبانه تشکیل شد و در حوزه های مورد فعالیت با پیروی از قوانین هماهنگ سور شارژ و نرخ های کرایه مناسب و تثبیت شده و با محدود کردن رقابت های زیان بخش قدرت واحدی را تشکیل دادند و با جلوگیری از ورود کشتی های جدید و افزایش ظرفیت حمل در مسیرهای مربوطه از طرفی محیط اقتصادی با ثباتی را تشکیل داده و از طرفی دیگر نیز موجب اطمینان خاطر صاحبان کالا در راستای همکاری بیشتر با کشتیرانی های عضو خود شده اند.
جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر عضویت هر چهار کنفرانس را دارد.
 
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.